וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסים "לכבוש" אתכם: המתנחלים יציעו סיור ביו"ש

יהושע בריינר

28.7.2011 / 7:46

פרויקט "משקפת", בו הושקעו מיליונים, ינסה למשוך את אזרחי ישראל לסיורים בהתנחלויות ובאתרים מפורסמים בגדה המערבית. "האויב הגדול שלנו הוא הבורות", סיפרו המארגנים

אחרי שניסו להתנחל בלבבות, מנסים המתנחלים להביא אתכם אליהם - פיזית: פרויקט חדש, בהשקעה של מיליוני שקלים, יושק בקרוב על ידי המתנחלים, ומטרתו לפנות לציבור החילוני ולמשוך את אזרחי ישראל לסיורים ביהודה ושומרון. הפרויקט, המכונה "משקפת", הציב לעצמו יעד של הבאת חצי מיליון אזרחים לסיורים בגדה המערבית בשנים הקרובות, במטרה לגרום לכלל הציבור להכיר מקרוב את ההתנחלויות. המתנחלים לא מסתירים את עיתוי התחלת הפרויקט – לקראת חודש ספטמבר הקרוב, אז צפויים הפלסטינים לפנות לעצרת הכללית של האו"ם במטרה שזו תכיר במדינתם העצמאית, ובכך עשויים להטיל צל כבד על מעמדו המשפטי של אזור יהודה ושומרון.

"ההתלהבות הגדולה של המשתתפים מהנופים ומהעשייה הציונית ביהודה שומרון, דברים שרובם הגדול כלל לא ידעו שקיימים, שכנעו אותנו סופית בנחיצות העצומה להביא את אזרחי ישראל לשטח, לראות בעיניים את המציאות" – סיפרו בני כהן ויוסי דגן, ראשי הפרויקט, המגדירים אותו כ"לאומי". בין המקומות שבהם יתקיימו הסיורים נמנים מערת המכפלה, סוסיא, נחל פרת, תל שילה וקבר רחל. הסיורים יערכו בשיתוף עם המועצות המקומיות ביהודה ושומרון, עם מועצת יש"ע וכן ועדי המתיישבים בבנימין ובשומרון.

הסיורים ייערכו באוטובוסים ממוגנים ובעלות סמלית למשתתפים, והמארגנים מדגישים כי הפוליטיקה לא תחדור מבעד לזגוגיות הממוגנות. "אלו סיורים ערכיים וציוניים", אמרו כהן ודגן, "המסייר ייחשף בצורה ישירה ובלתי אמצעית בהתיישבות הפורחת, בתעשייה ובחקלאות ויפגוש את התושבים במקום ויוכל להתרשם מהמציאות כפי שהיא באמת ולא כפי שהיא מוצגת. האויב הגדול של ההתיישבות ושל החברה הישראלית בכלל הוא הבורות. אין אדם שמגיע ליהודה ושומרון ורואה את ההתיישבות הפורחת ונשאר אדיש. לקראת תחילת הסיורים יצאו בקרוב המתנחלים בקמפיין מקיף בכלי התקשורת, שיכלול ג'ינגלים ושלטי חוצות תחת הכותרת "ארץ ישראל מחכה שנכיר".

עוד בנושא
גם המתנחלים רוצים אוהלים: יפגינו נגד פינוי מאחז
היכל תרבות ייחנך בקריית ארבע: ”למנוע מהם תקצוב”
סקר: רוב הישראלים תומכים בנסיגה במסגרת השלום

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully