וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם המתנחלים רוצים אוהלים: יפגינו נגד פינוי מאחז

יהושע בריינר

17.7.2011 / 16:33

על רקע הדיון שיתקיים בשבוע הבא בבג"ץ בעתירה הדורשת את פינוי המאחז, יפגינו מתנחלים ממגרון נגד פינויים של שלושה מבנים במקום. "הריסת המבנים תהיה מדרון מסוכן", אמרו במאחז

מחאת האוהלים בתל אביב ככל הנראה היוותה השראה גם למחאות מסוג אחר: במאחז מגרון שבאזור יהודה ושומרון מצפים להגעתם של מאות תומכים שאמורים להקים בתוכו בימים הקרובים עיר אוהלים, מתוך כוונה למנוע את הריסתם של שלושה מבנים לא חוקיים. התושבים והמועצה האזורית בנימין אף פירסמו במהלך סוף השבוע מודעות הקוראות למשפחות לשהות בשבוע הקרוב במאחז. "בעקבות הכוונה להרוס בתי תושבים אנו קוראים לציבור לבוא ולהיאבק יחד איתנו על עתיד מגרון. אומרים 'לא' להרס הבתים ו-'לא' לחורבן ההתיישבות", נכתב במודעה.

עוד באותו נושא:
מי מפקח על בניית מאחזים? האמריקאים
תכנית הימין: עשרות מאחזים יבלמו מדינה פלסטינית
במגרון מחכים לדחפורים: "מאבק נחוש נגד ההריסה"

"בג"ץ אינו המקום לדון בסכסוך קרקעות"

המחאה תיערך במקביל לדיון שצפוי להתקיים בשבוע הבא בבג"ץ בנושא עתירתה של תנועת "שלום עכשיו" שדורשת לפנות את המאחז כולו. לדברי המתנחלים, מדובר בחוסר צדק משווע: "הריסת המבנים תהיה מדרון מסוכן שאסור לנו להגיע אליו", אמר איתי חמו, מראשי היישוב. "אנחנו ביישוב, אנשים מאוד אחראיים ועושים הכל על מנת שהדברים לא יגיעו לכך. הכדור נמצא כעת בידיים של הממשלה. מי שמחפש הרס ימצא, אך מי שמחפש צדק שיבדוק את העובדות. האמת היא שהעתירה נגדנו איננה קיימת. אין עותרים לקרקע וגם אם היו, בג"ץ אינו המקום לדון בסכסוכי קרקעות. כל המשפחות ביישוב משלמות מסים, משרתות במילואים והם אנשים שומרי חוק. הריסת המבנים היא בוודאי לא הדבר הצודק במקרה שלנו".

עורך הדין שלומי זכריה מתנועת "יש דין" שהגישה אף היא עתירה לפינוי המבנים, אך עתירה זו נמחקה, אמר כי "מדובר בבנייה בלתי חוקית שנעשתה ללא היתרי בנייה ושמתבצעת על אדמות פלסטיניות פרטיות ומוסדרות תוך הפרת חוק גסה עקבית ומתמשכת. החובה לממש צווי הריסה שהוצאו כדין על ידי גורמי האכיפה אינה תלויה בעתירה זו או אחרת. זוהי חובתם המנימלית של גורמי האכיפה הן כלפי שלטון החוק והן כלפי הפלסטינים שמבני המאחז בנוי על אדמתם".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully