וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: "אנו במצוקת דיור, אך המחאה שמאלנית"

יהושע בריינר

27.7.2011 / 13:42

בעוד מחאת הדיור מתחזקת ברחבי הארץ, תושבים בהתנחלויות מרגישים כי הם הם אינם רצויים בה, אף שגם הם חשים במצוקת דיור קשה. "ארגוני שמאל מרחיקים אותנו מהמחאה"

כמעט שבועיים חלפו מאז החלה מחאת הדיור ונדמה כי ציבור המתנחלים, שגם בקרבו קיימת אותה מצוקה, מתקשה למצוא את מקומו במאבק. בדומה למחירי השכירות והדירות במרכז הארץ, גם ביישובים ביהודה ושומרון האמירו המחירים בעשרות אחוזים בשנים האחרונות. אלא שלדברי המתנחלים, הניסיונות שלהם לקחת חלק במאבק נבלמו על ידי מוביליו בתל אביב ובירושלים. כעת, הם אומרים, המאבק הופך להיות למען הפלת ראש הממשלה, מה שמרחיק אותם ממנו. "יש אצלנו מצוקת דיור לא פחות ממה שקורה בתל אביב", אומר ראש עיריית אריאל רון נחמן, "אבל כשהחבר'ה שלנו הגיעו לרוטשילד וביקשו להצטרף אמרו להם 'לא תודה'. בינתיים כל מיני ארגוני שמאל השתלטו על המחאה ומרחיקים אותנו ממנה".

עוד על מחאת הדיור:
יו"ר ההסתדרות מאיים: נצטרף למחאה בכל האמצעים
יוזמי מחאת הדיור: "תכנית נתניהו - הונאה וציניות"
הפתרון של נתניהו: "50 אלף דירות בתוך שנה וחצי"

מחאת הדיור בתל אביב, יולי 2011. נמרוד סונדרס
"כשהחבר'ה שלנו הגיעו לרוטשילד וביקשו להצטרף אמרו להם 'לא תודה'". הפגנת מחאה על מחירי הדיור בתל אביב/נמרוד סונדרס

בשבוע האחרון הוקמו ערי אוהלים גם בהתנחלויות. באריאל למשל, קמה קבוצת מחאה ואף בהתנחלות תקוע שבגוש עציון עברו מספר משפחות לאוהלים במרכז היישוב. הבעיה, הם טוענים, היא שהמחאה הפכה לשמאלנית. "היה ניסיון מצד גופי ימין להשתתף במחאה בירושלים, אבל פשוט העיפו אותם משם", מספר עודד רביבי, ראש המועצה המקומית אפרת, "המחאה נצבעה בצבעים פוליטיים מובהקים. השמאל השתלט על המחאה המוצדקת הזאת וכעת כל המטרה, כך נדמה, היא להפיל את הממשלה, אבל זה לא מה שיביא לפתרון מצוקת הדיור. כיום, מחירי השכירות באפרת זהים לאלה שבמרכז תל אביב. זוג שמתגורר בדירת חדר במרתף אצלנו משלם 2,200 שקלים. זה לא להאמין. המצוקה אצלנו היא לא פחות קשה, אבל בניגוד למרכז הארץ, שם ישנם חסמים בירוקרטיים, אצלנו רק החלטה פוליטית מונעת בנייה".

ראשי המתנחלים אומרים עוד, כי גם הקריאות שנשמעות בימים האחרונים משדרות רוטשילד, כאילו ההשקעה של הממשלות בהתנחלויות הביאה למצוקת הדיור, לא תורמות. "רבין זכה בבחירות עם הסיסמא הזאת ב-92', ומאז כבר לא בונים אצלנו", אומר נחמן, "האם בניית דירה באריאל גזלה לתושב פתח תקווה פת לחם? הרי אם היו בונים למשפחה צעירה בית בקרני שומרון הם היו עוברים לכפר סבא, וגם שם היו צריכים לבנות בית. בנייה אצלנו רק תשחרר את הלחץ ממרכז הארץ, אבל נוח לאנשים מסוימים לצבוע את המחאה בסיסמאות ישנות ריקות מתוכן. זו מערכת הסתה נושנה. בעשר השנים האחרונות בנו אצלנו 250 דירות. הקפיאו לנו בנייה למשך עשרה חודשים. איפה היו כולם כשאנחנו היינו במצוקת דיור?".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully