וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי הדיור בנו יישוב "חומה ומגדל" בכיכר הבימה

במהלך הלילה נקטו תושבי האוהלים בשיתוף עם תנועת המחנות העולים בצעד נוסף במחאה על מחירי הדיור. "יישוב האוהלים החדש יישאר על הקרקע עד לשינוי המבוקש במדיניות"

מחאת הדיור ממשיכה להתרחב בשלל דרכים יצירתיות: פעילי המחנות העולים ואנשי המחאה משדרות רוטשילד בתל אביב, הקימו הלילה (רביעי) ברחבת הבימה 'יישוב' מאולתר שנבנה בהשראת יישובי "חומה ומגדל", שיטת ההתיישבות שהונהגה בתקופת החלוצים.

מחאת הדיור - כותרות אחרונות:
אמש: 9 מפגינים נעצרו בחיפה, בת"א בנו קיר גבס
העוזרים הפרלמנטריים מצטרפים למאבק הדיור
ליהיא לפיד וסופרי הילדים נרתמים למאבק
ליברמן נגד מחאת הדיור: ”בואו ניכנס לפרופורציה”
הפתרון של נתניהו: ”50 אלף דירות בתוך שנה וחצי”
המאהל שלי: הכירו את פעילי המחאה בחיפה

לדברי פעילי המחנות העולים, "חברי התנועה ואנשי המאהל מרגישים, כמו רוב העם, חנוקים על ידי המדיניות הכלכלית של ממשלת ישראל. יישוב האוהלים החדש יישאר על הקרקע עד לשינוי המבוקש במדיניות - שינוי שיאפשר לכל אזרח דיור בר השגה, שכר הוגן, רפואה ציבורית, חינוך איכותי, מחירים שפויים ומדיניות רווחה שתדאג לצרכיו הבסיסיים. הקמת הבניין מבטאת את עצמאותו ושותפות הגורל של העם", מסרו עוד הפעילים. "היא ביטוי ללקיחת האחריות המשותפת בפעולה ממשית ומאורגנת של הציבור הישראלי לשינוי חייו ועתידו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ממשלת נתניהו מסרבת לבנות דיור ציבורי בר השגה, כל מה שנותר לנו הוא לחזור ולהקים יישובי חומה ומגדל המקבלים בברכה כל נזקק", אמרה בר לאודון, ממובילות הפעולה. "המדיניות הכלכלית חונקת אותנו. הלילה החלטנו להגיד 'עד כאן!' ולעשות מעשה. יישובי חומה ומגדל נתנו תנופה אדירה ליישוב בדרך להקמת מדינה. יישוב האוהלים הזה ייתן תנופה למאבק בכל הארץ, במטרה לשנות את השיטה הכלכלית שמדרדרת את כולנו למרוץ הישרדות בו רובנו מפסידים".

במקביל, לפנות בוקר הגיעו שוטרים בליווי פקחים מטעם "הסיירת הירוקה" במטרה לפרק את מאהל המחאה שהוקם בגינת לוינסקי בעיר, שכזכור פורק כבר פעמיים מתחילת המחאה. פעילי מחאת האוהלים בשדרות רוטשילד מסרו בשיחה עם וואלה! חדשות כי הם "מבקשים מראש העיר להעניק אישור מסודר למאהל בגינת לוינסקי, שהינו מחאה לגיטימית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully