וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: ביהמ"ש אישר לצ'רנוי להעיד בתביעתו מישראל

גלעד גרוסמן

26.7.2011 / 18:40

איש העסקים הרוסי, מיכאל צ'רנוי, יעיד בתביעה שהגיש נגד האוליגרך אולג דריפסקה באמצעות שיחת וידאו מישראל. צ'רנוי סירב להגיע למסור עדותו במשפט ברוסיה ובבריטניה מחשש שייעצר

איש העסקים הרוסי, מיכאל צ'רנוי, לא ייאלץ לטוס לבריטניה כדי להעיד בתביעה שהגיש נגד האוליגרך הרוסי, אולג דריפסקה. זאת לאחר שבית משפט בלונדון קבע היום (שלישי) כי צ'רנוי יוכל להעיד באמצעות שיחת וידאו מישראל.

צ'רנוי טען בתביעתו כי דריפסקה, מי שהיה עד לפני מספר שנים האדם העשיר ברוסיה, חייב לו כ-2 מיליארד לירות שטרלינג, עבור כ-13% ממניות ענקית האלומיניום "רוסל". צ'רנוי טוען כי המניות מגיעות לו בעקבות מיזוג בין חברת אלומיניום אחרת בה היו שותפים לבין חברה נוספת. צ'רנוי גם טען כי דריפסקה שילם לו 250 מיליון דולר במסגרת העסקה. דריפסקה מצדו טען כי מעולם לא היה שותפו של צ'רנוי וכי שילם לו את הכסף כדמי חסות, שהועברו לעבריין שהיה מקורב לצ'רנוי.

דריפסקה ביקש להעביר את הדיון לרוסיה, אולם צ'רנוי טען כי אם יבקר במדינה הוא עשוי להירצח או להיעצר. לאחרונה טען צ'רנוי כי לא יוכל להגיע לבריטניה, וזאת בעקבות צווי מעצר שהוצאו נגדו בספרד, בגין חשדות שהיה מעורב בהלבנת הון. מדובר בחשדות אותם מכחיש צ'רנוי בטענה שהן כבר נבדקו ברוסיה ובשוויץ, שם נוקה צ'רנוי מכל חשד. פרקליטיו של דריפסקה טענו כי בניגוד לדבריו של צ'רנוי, הוא טס לארצות הברית לאחר הוצאת צו המעצר, ולכן אין בסיס לטענה כי הוא אינו יכול להגיע לבריטניה. אולם, בית המשפט נעתר לבקשתו של צ'רנוי.

"רוסיה היא המקום הטבעי לניהול התיק"

דובר מטעמו של דריפסקה אמר לאחר ההחלטה כי "רוסיה, ולא ישראל, היא המקום הטבעי לנהל את התיק. מר צ'רנוי קיבל היתר לנהל את התיק בבריטניה, לאחר שאמר שבעוד הוא חושש ממעצר ברוסיה, הוא יכול להגיע ללא בעיות לבריטניה. כעת מר צ'רנוי אומר שהוא אינו יכול להגיע לבריטניה כדי להעיד מכיוון שהוא חושש ממעצר כאן. עוד אמר הדובר כי צ'רנוי "מוכן לומר דבר אחד כדי לשכנע את בית המשפט שיש לשמוע את התביעה שלו, אולם אומר דבר אחר לגמרי כאשר מגיעים לשלב שמיעת העדויות. מר דריפסקה משוכנע כי בית המשפט ידחה לבסוף את תביעתו של צ'רנוי".

בתוך כך, לפני כשבועיים פסק בית משפט בניו יורק כי משפט אחר שמנהל צ'רנוי מול איש העסקים הרוסי אלכסנדר גליקלד, תישמע בארה"ב, ולא בישראל. זאת לאחר שבית המשפט קיבל את טענתו של גליקלנד, כי אם יגיע לישראל הוא עלול לאבד את מעמד הפליט שקיבל בקנדה, אליה נמלט לאחר שנפתחה נגדו חקירה בישראל בחשד לזיוף שטר חוב, שעומד במרכז התביעה נגד צ'רנוי. ב-2005 תבע גליקלנד 270 מיליון דולרים מצ'רנוי, בטענה שבידו שטר חוב עליו חתם צ'רנוי. בתגובה תבע צ'רנוי, באמצעות עו"ד ירון קוסטליץ, סכום זהה מגליקלנד, בטענה שהלווה לו 250 מיליון דולר שלא הוחזרו. בתחילת השנה קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי גליקלנד ישלם את הסכום לאחר שלא הגיש כתב הגנה, אולם צ'רנוי הסכים לוותר על הכסף עד שתתקבל החלטה בתביעה בניו יורק.

עוד באותו נושא:
ניצחון למיכאל צ'רנוי: יקבל דרכון לעשר שנים
צ'רנוי בביהמ"ש: "חשבתי ש-3 מיליון ד' זה הרבה כסף"
טיוטת האישום: ליברמן הרוויח מיליונים מחברות קש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully