וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון למיכאל צ'רנוי: יקבל דרכון לעשר שנים

גלעד גרוסמן

14.6.2011 / 10:57

איש העסקים שהגיע ב-1994 מברית המועצות הצליח לכופף את רשויות החוק בישראל. משרד הפנים ופרקליטות המדינה נענו לבקשתו, ויעניקו לו דרכון למשך עשר שנים, כמו לכל אזרח ישראלי

סאגת הדרכון של איש העסקים מיכאל צ'רנוי הגיעה לסיומה. לאחר 12 שנה, פרקליטות המדינה ומשרד הפנים נעתרו לבקשתו, ואתמול (שני) קיבל צ'רנוי דרכון ל-10 שנים כמו כל אזרח ישראלי.

צ'רנוי עלה ארצה מברית המועצות עם משפחתו ב-1994, וקיבל אזרחות ודרכון ישראליים לפי חוק השבות. ב-1999, בעת חופשה בצרפת, הוא איבד את הדרכון. הוא פנה למשרד הפנים בבקשה לקבל דרכון חדש, אולם במשרד הפנים הסכימו להעניק לו רק תעודת מעבר. זאת, בשל חשד, לכאורה, שקיבל את האזרחות שלא כדין, לאחר שלא הצהיר על עבירות שביצע בעת שהתגורר בברית המועצות.


עוד על מיכאל צ'רנוי:
עדותו במשפט וינרוט: 3 מיליון דולר, הרבה כסף?
אישום: רפי פרידן ביצע האזנות סתר לצ'רנוי
הפרקליטות טוענת: צ'רנוי קשור לארגוני פשיעה

ב-2004, לאחר פנייה נוספת למשרד הפנים, הודיע שר המשפטים דאז אברהם פורז כי הוא שוקל לשלול את אזרחותו של צ'רנוי בשל עבירות שביצע לפני עלייתו ארצה. שלוש שנים לאחר מכן, לאחר שמשרד הפנים לא קיבל החלטה סופית בעניינו, עתר צ'רנוי לבג"ץ, באמצעות עו"ד ירון קוסטליץ, בדרישה לסיים את החקירה בעניינו, לאחר שהשיג שורה של אישורים מגורמים מוסמכים מברית המועצות, לפיהם מעולם לא נחשד בפשע ואף לא נחקר.

ב-2008 לאחר שבית המשפט קבע כי "השתלשלות העניינים מעוררת אי-נוחות, ונראה שהבדיקה שעורך משרד הפנים מתמשכת יותר מן הראוי", התגבש הסכם לפיו צ'רנוי יקבל דרכון לשנה. דרכונו הוארך מאז פעם נוספת, ובפברואר פנה עו"ד קוסטליץ לפרקליטות, וביקש שיוענק לצ'רנוי דרכון ל-10 שנים כדי שלא ימשיך להיות "תלוי בין שמים לארץ". בשבוע שעבר הוחלט במשרד הפנים ובפרקליטות להיעתר בבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully