וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הירוקים השתלטו על ועדות התכנון המחוזיות"

פנחס וולף

26.7.2011 / 14:40

בהזמנת רה"מ בנימין נתניהו, השתתפו במסיבת העיתונאים על רפורמת הדיור ראשי ערים, תומכים נלהבים בתוכנית. ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס: "בגלל הירוקים לא הצלחנו בעבר לאשר דירות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש משלושה ראשי ערים להשתתף במסיבת העיתונאים שקיים היום (שלישי) בצל מחאת הדיור. מדובר בראשי הערים של מודיעין, קרית אונו ולוד, שלושתם תומכים נלהבים בתוכנית שהציג ראש הממשלה ואף השתתפו בדיונים שנערכו לקראת הצגתה. "כשראש הממשלה מבקש ממך להגיע, אז אתה מגיע", אמר אחד מהם. נתניהו אף ביקש למהם השתתף במסיבת עיתונאים והזכיר את שמם במהלך דבריו.

עוד על תכנית הדיור של נתניהו:
הפתרון של נתניהו: "50 אלף דירות בתוך שנה וחצי"
יוזמי מחאת הדיור: "תכנית נתניהו - הונאה וציניות"
לבני: "נתניהו מוריד אוהלים לא בונה בתים"

בשיחה עם וואלה! חדשות לאחר מסיבת עיתונאים, התייחסו ראשי הערים אל מצוקת הדיור בשטח. "כבר לפני שנה התרעתי על המצב האבסורדי", אמר ראש עיריית מודיעין, חיים ביבס. "מודיעין היא העיר המתוכננת ביותר בישראל והיא קמה בזכות הוול"לים (ועדה לבנייה למגורים) המפורסמים של אריק שרון. מאז ועד היום אנו מנסים להעביר תוכניות בוועדות המחוזיות לתכנון ובניה, וגילינו חסמים".

"ארגונים ירוקים ואנרכיסטים השתלטו על הוועדות ולא ניתן לתכנן תוכניות בנייה. במשך שנים, לא הצלחנו לאשר יחידת דיור אחת", הוסיף ביבס. "תוכנית הווד"לים שראש הממשלה הציג היא תוכנית נכונה והיא שחררה חסמים. במסגרתה אני מקווה להגיע ל-6,000 יחידות דיור זמינות, שרבע מהן יוקצו לזוגות צעירים. כשהחסם ייפתר ניתן יהיה לפתוח את הדיור בישראל".

לדברי ראש עיריית לוד, מאיר ניצן, "הפתרונות לא נשלפו מהשרוול. מדובר בדיונים שנמשכו במשך תקופה ארוכה". ראש עיריית קרית אונו, יוסי נשרי, טען כי הוא הציע חלק מהפתרונות לנושא הסטודנטים. לדבריו, הפתרונות לא ניתנו בעקבות המחאה. הדברים נדונו במשך זמן רב, והנושא הבשיל במקרה כעת, בעת שפרצה המחאה. "ראש הממשלה לחץ עלינו שנעבוד שעות נוספות ונביא תוכניות ברות ביצוע", הוא סיפר.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully