וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש: האם מגרון הוא הפתרון לבעיית הדיור?

יהושע בריינר

26.7.2011 / 14:10

במהלך דיון שנערך בבג"ץ בעתירת שלום עכשיו לפינוי המאחז הלא-חוקי, מתחו השופטים ביקורת על משרד הביטחון, המתעכב בהריסתו. העותרים: המדינה ממשיכה להמטיר כסף על המתנחלים

"למתנחלים במגרון, שגזלו אדמה פלסטינית, המדינה דואגת לפתרונות דיור בזמן שהיא איננה עושה כן לאנשים שומרים חוק" - כך אמר היום (שלישי) עו"ד מיכאל ספרד שמייצג את תנועת "שלום עכשיו" במסגרת דיון שנערך בבית המשפט העליון בעתירה לפינוי המאחז מגרון שבשומרון.

המדינה הודיעה בתחילת השבוע כי היא מבקשת לדחות את התחייבותה להרוס שלושה מבנים במאחז, והיום התקיים דיון בעקבות העיכובים בהעתקת המאחז כולו להתנחלות אדם, כפי שהסכימו ביניהם מועצת יש"ע ומשרד הביטחון. השופטים מתחו ביקורת על התנהלות המדינה ועל העיכוב שנגרם בפינוי המאחז. השופט סלים ג'ובראן, אמר כי "כל הזמן יש ישיבות ומפגשים, ונסיבות שלא מאפשרות את הפינוי. נשאלת השאלה מתי יהיה עת לפינוי". נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, אמרה בציניות כי "המאחז לא יפתור את מצוקת הדיור", בהתייחסה למחאה שהתפשטה בשבוע האחרון ברחבי הארץ נגד עליית מחירי הנדל"ן. ההחלטה הסופית בעתירה תינתן בקרוב.


עוד בנושא פינוי המאחז מגרון:
המדינה ביקשה דחייה נוספת לפינוי המאחז מגרון
מסתמן: המדינה תבקש דחייה בהריסת המבנים במגרון
במגרון מחכים לדחפורים: "מאבק נחוש נגד ההריסה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הדיון אמר עו"ד ספרד, כי "המדינה התחייבה בעבר כבר שלוש פעמים בפני בית המשפט עם תאריכים מדוייקים, לפנות את המאחז ולא לאפשר בנייה לא חוקית. שלוש פעמים היא הפרה בגסות את התחייבויותיה. המדינה מעדיפה לתת למתנחלים במגרון בתים צמודי קרקע ושכונה חדשה ללא מכרז והיום יש סיכוי גדול יותר שיפנו את האוהלים שברחוב רוטשילד מאשר שיפנו מאחז בלתי חוקי. דווקא לתושבי מגרון שגזלו אדמות המדינה דואגת לפתרונות דיור וממטירה עליהם כסף רב. עושה רושם שהמדינה לא מתכוונת לפנות את המקום וכל יום שעובר מביא לכך שהעותרים הפלסטינים הולכים לעולמם והם כבר לא יזכו לצדק".

במהלך הדיון חזרו נציגי הפרקליטות על טענתם לפיה המאחז הוקם על קרקע פלסטינית פרטית וכי מדובר ביישוב לא חוקי, אולם אמרו כי רק בעוד שבעה חודשים, כשיחלו בהוצאת המכרזים לבנייה בהתנחלות אדם, ידעו האם תושבי מגרון מתכוונים להתפנות עצמאית או שמא יהיה צורך בפינוי בכוח.

"סדר העדיפויות המעוות של הממשלה נחשף בבג"ץ", אמר מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר, "מתנחלים שגנבו אדמות זוכים לבתים צמודי קרקע והמדינה מעדיפה לפתור את מצוקת הדיור שלהם מאשר לאלה ששומרים על החוק. המדינה ממשיכה להפר את דברה שלה והמסר ממשיך להיות שאין ממשלה בישראל ושאין חוק בשטחים".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com


גלעד גרוסמן השתתף בהכנת הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully