וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: המדינה תבקש דחייה בהריסת המבנים במגרון

יהושע בריינר

24.7.2011 / 19:39

הערב אמורים להסתיים 45 הימים, שבהם התחייב משרד הביטחון להרוס שלושה מבנים במאחז שבבנימין. גורמים המעורבים במגעים בנושא: הפרקליטות תבקש דחייה כדי להגיע להסדר עם המתנחלים

משרד הביטחון צפוי לפנות לבג"ץ על מנת לדחות בכחודש נוסף את מועד הריסת שלושת המבנים במאחז מגרון שבבנימין. כך אמרו היום (ראשון) גורמים המעורבים במגעים בנושא לוואלה! חדשות. הערב אמורים להסתיים 45 הימים, שבהם התחייב משרד הביטחון להרוס את שלושת המבנים, שהוקמו במאחז בניגוד לחוק, כאשר המדינה התחייבה בתצהיר שהוגש לבית המשפט העליון, כי עד היום המבנים ייהרסו. מי שיחתום על התצהיר לבג"ץ בבקשה לדחייה יהיה מזכיר הממשלה צבי האוזר, ביחד עם עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות, איתן ברושי. ההחלטה לדחות את ההריסה נעשתה על דעתם של ראש הממשלה ושר הביטחון.

בימים האחרונים התנהלו שיחות קדחתניות בין נציגי המתנחלים, נציגי משרד הביטחון, שרים, חברי כנסת ונציגי הפרקליטות בניסיון להגיע להבנות בנושא, כאשר מנגד נערכו תושבי מגרון להריסת המבנים במאחז. לדברי הגורמים, פרקליטות המדינה צפויה לפנות לבג"ץ בבקשה לדחות את הריסת המבנים לתקופה נוספת, ככל הנראה של 30 עד 45 ימים נוספים (עד חודש ספטמבר), כאשר בזמן הזה תנסה המדינה להגיע להסדר עם המתנחלים ולקדם את תוכנית מעבר המאחז כולו להתנחלות אדם הסמוכה.

גורמים במשרד הביטחון אמרו בתגובה לדברים כי "אנו מנסים לפתור את הסוגיה בהבנה עם כלל הגורמים". אחת ההצעות למניעת הריסת המבנים היא פינוים של שלושה מבנים אחרים במאחז, כך שהמבנים שאותם התחייבה המדינה להרוס יישארו על כנם. ביום שלישי הקרוב צפוי להתקיים בבית המשפט העליון דיון בעתירה אחרת הנוגעת לפינוי כלל המאחז.

העתירה שהוגשה על ידי תנועת "שלום עכשיו" נוגעת להריסת כלל המבנים במקום, שנבנו לדברי המדינה על קרקע פלסטינית, וקיום ההסכם בין מועצת יש"ע לבין משרד הביטחון על העתקת המבנים להתנחלות אדם הסמוכה. על מנת להימנע מהריסת שלושת המבנים יטענו המתנחלים כי בלאו הכי צפוי המאחז להיות מועתק בעתיד, כך שאין צורך בהריסה כלשהי. אי הריסת המבנים ללא נימוק סביר, תביא את נציגי הפרקליטות להגיע לדיון בפני נשיאת בית המשפט דורית ביניש במצב מביך מאוד, כך שהמדינה תהיה חייבת להסביר את צעדיה ביממה הקרובה.

תושבי מגרון אמרו הערב כי הם תומכים ומחזקים את החלטת ראש הממשלה לדון בעתיד המאחז באופן דמוקרטי וענייני ולא מעל הריסות בתים.

עוד בנושא:

מתח במגרון: המדינה תהרוס שלושה מבנים כמתחייב?
במגרון מחכים לדחפורים: "מאבק נחוש נגד ההריסה"
המדינה הוציאה צווי הריסה לשלושה מבנים במגרון

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully