וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי מחאת הדיור: "נתניהו מחלק לנו אקמולים"

26.7.2011 / 12:11

תכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפתרון מצוקת הדיור התקבלה במאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב בקריאות בוז. "נתניהו מציג פתרונות למגזרים מסוימים - זה ניסיון לפלג המחאה"

עשרות אזרחים התכנסו היום (שלישי) במאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב וצפו במסיבת העיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהציג את פתרונותיו למצוקת הדיור. גרעין המחאה בראשות דפני ליף צפו בנאום בקשב רב. מאחוריהם, קראו פעילים אחרים קריאות בוז. הפעילים הביעו מורת רוח מכך שנתניהו הציג פתרון "סקטוריאלי" בלבד ולא פתרון כולל לכלל האוכלוסייה. הפעילים התייחסו לכך שראש הממשלה הציג פתרונות למגזר הסטודנטיםן בעיקר ואמרו כי ציפו שנתניהו יכיר בכך שיש בעיה כוללת ולא יציג פתרונות למגזרים מסוימים בלבד. מבחינתם, אמרו הפעילים, מדובר בניסיון לפלג את המחאה העממית.

רונה זהבי, ממארגנות המחאה, אמרה כי "הבעיה עמוקה יותר, ביבי נותן 'אקמולים'. הוא רק מלטף אותנו, זה לא אמיתי. אנחנו רוצים לראות מעשים לא דיבורים". לדבריה, "הוא יודע לדבר יפה מאוד - אנחנו מצפים ממנו שיגיע למאהל המחאה ברוטשילד וינהל אתנו פנים מול פנים משא ומתן וידבר אתנו ברחבת הדיונים ברוטשילד. הוא לא מדבר על הבעיה ומנסה להעביר את זה הלאה. שמענו את זה כבר כל כך הרבה פעמים".

האם הפתרון של נתניהו ירגיע את מחאת הדיור? בואו להצביע בפייסבוק

עוד על מחאת הדיור:

הפתרון של נתניהו: "50 אלף דירות בתוך שנה וחצי"
מפגיני הדיור: "לא נפרק המאהל בגלל נאום רה"מ"
מחאת הדיור: פעילים חסמו כבישים בכל רחבי הארץ

יגאל רמבם, גם הוא מראשי המאבק אמר כי "יש לביבי שתי אפשרויות - או פתרון או פיטורין. ראש הממשלה מנסה לפלג אזרחים לסקטורים כשהוא מציג אותנו כאו צעירים, או חיילים משוחררים. אבל מה עם הנכים? מה עם סוגיית הדיור הציבורי והדיור המוגן? ברור שפתרון כולל אין כאן". רמבם טען כי "ראש הממשלה מבין היטב באיזה מצוקה הוא נמצא. בכל יום מוקמים מאהלים חדשים ברחבי הארץ. ברוטשילד הכפלנו את עצמנו בשבוע האחרון ועכשיו יש כאן 420 אוהלים. בשבילי באופן אישי יצאתי למלחמה קודם כל עבור הדור המבוגר יותר עבור ההורים שלנו שיחיו את חייהם המבוגרים בכבוד".

בהתייחסו להצעה הקונקרטית של ביבי לסטודנטים אמר רמבם כי "אנחנו לא נתפלג, אנחנו לא תופעה חולפת אלא מחאה אותנטית שכובשת את כל רחבי הארץ. כל הסקטורים סובלים. גם נכים וגם ערבים ואימהות חד הוריות".

קרקע מוזלת לבנייה לשכירות

נתניהו הציג במסיבת העיתונאים את תכניתו לפתרון מצוקת הדיור. על פי התכנית, שתבוצע החל מהשבוע הבא, בשנה וחצי הקרובות יתווספו 50 אלף דירות לשוק הדיור. כמו כן, יתבצע שינוי במנהל מקרקעי ישראל: יתקיים שיווק קרקעות מוגבר, ויתווספו אנשי מקצוע ומנהלים על מנת להקל על התהליך הבירוקרטי. עוד עולה מהתכנית, כי יתווספו 10,000 יחידות דיור חדשות ומעונות לסטודנטים ללא תשלום על מחיר הקרקע. כמו כן, תינתן הנחה של 50% במחיר נסיעה ציבורית לסטודנטים. בנוסף, תשווק הממשלה קרקע מוזלת לבנייה לשכירות כאשר לדברי ראש הממשלה, "כל ההוזלה תלך לדייר". כמו כן, תתאפשר בנייה ב"מחיר למשתכן".

כבר הבוקר היו המפגינים ספקנים לגבי נאום נתניהו. אבי דהן, ממקימי מאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב, אמר כי הפעילים השוהים במתחם, יאזינו לנאומו של ראש הממשלה, אך אינם מצפים להפתעות של ממש. "אנו מצפים לשינוי עמוק ומשמעותי בחוק ועדות הדיור הלאומיות, כזה שיבליט את הסעיפים בנוגע לדיור בר-השגה. אם תהיה התייחסות ראויה לנושא, נשב, ניפגש ונחשוב מה נעשה בהמשך". דהן ציין כי "בכל מקרה, אין בכוחו של נאום בודד לפרק את המאהל. גם אם חוק הדיור יתקבל, הרי שיעברו חודשים עד שהוא ייושם בפועל".

הפעילים קיימו אמש שורה של הפגנות ברחבי הארץ. בבאר שבע קיימו עשרות פעילים הפגנה מול משרדי הממשלה בעיר, בקריית שמונה חסמו הפעילים את רחוב תל חי בעיר, בתל אביב יצאו הפעילים לצעדה שמטרתה משרד הביטחון בעיר ובירושלים צעדו הפעילים לכיוון מעונו של ראש הממשלה.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

האם הפתרון של נתניהו ירגיע את מחאת הדיור? בואו להצביע בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully