וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגיני הדיור: "לא נפרק המאהל בגלל נאום רה"מ"

26.7.2011 / 9:05

גם במאהל המחאה ברוטשילד יקשיבו בתשומת לב רבה לנאומו של ראש הממשלה בו הוא צפוי להציג יוזמות חדשות לפתרון מצוקת הדיור. עם זאת, המפגינים מחכים למעשים ולא מסתפקים במילים

ראש הממשלה בנימין נתניהו יציג הבוקר (שלישי) את עיקרי תכניתו לפתרון מצוקת הדיור, אך נראה שהמפגינים שמתגוררים מזה כשבוע במאהלים ברחבי הארץ, לא יסתפקו רק במילים. אבי דהן, ממקימי מאהל המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב, אמר הבוקר כי הפעילים השוהים במתחם, יאזינו הבוקר לנאומו של ראש הממשלה, אך אינם מצפים להפתעות של ממש. "אנו מצפים לשינוי עמוק ומשמעותי בחוק ועדות הדיור הלאומיות, כזה שיבליט את הסעיפים בנוגע לדיור בר-השגה. אם תהיה התייחסות ראויה לנושא, נשב, ניפגש ונחשוב מה נעשה בהמשך".

מחאת הדיור - הכותרות האחרונות:
מחאת הדיור: ההפגנות נמשכות, נתניהו יציע פתרונות
מחאת הדיור: פעילים צעדו לבית ראש הממשלה
ראשי מחאת הדיור לא הוזמנו לפגישה עם נציגת רה"מ
מחאת הדיור: פעילים חסמו כבישים בכל רחבי הארץ

הפנגת מחאת הדיור בירושלים , יולי 2011. מגד גוזני
"גם אם חוק הדיור יתקבל, הרי שיעברו חודשים עד שהוא ייושם בפועל". מפגיני מחאת הדיור, אתמול/מגד גוזני

דהן ציין, כי "בכל מקרה, אין בכוחו של נאום בודד לפרק את המאהל. גם אם חוק הדיור יתקבל, הרי שיעברו חודשים עד שהוא ייושם בפועל".

בין הצעדים שיציג הבוקר ראש הממשלה ישנם שלושה שכבר ידועים מראש: הראשון שבהם הוא מכירת קרקעות לקבלנים בהנחה של 50% בתשלום, או להפחית מהמחיר 150 אלף שקלים – הגבוה מבין שניהם. כמו כן, תינתן הנחה של 50% בתחבורה ציבורית לסטודנטים וצעירים וכן ייבנו מעונות לסטודנטים.

הפעילים קיימו אמש שורה של הפגנות ברחבי הארץ. בבאר שבע קיימו עשרות פעילים הפגנה מול משרדי הממשלה בעיר, בקריית שמונה חסמו הפעילים את רחוב תל חי בעיר, בתל אביב יצאו הפעילים לצעדה שמטרתה משרד הביטחון בעיר ובירושלים צעדו הפעילים לכיוון מעונו של ראש הממשלה.

*השתתף בהכנת הידיעה: פנחס וולף

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully