וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדיור: ההפגנות נמשכות, נתניהו יציע פתרונות

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להודיע על תוכניתו לפתרון מצוקת הדיור. פעילי המאבק יצפו בהודעתו מתל אביב ובמקביל יפגינו מול משרדו בירושלים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, קובי אליהו ואלברטו דנקברג, עריכת וידאו: טל רזניק)

אחרי יום סוער נוסף של הפגנות במסגרת מחאת הדיור, צפויים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ושר השיכון אריאל אטיאס להיפגש בבוקר (שלישי) ולדון במצוקת הדיור. השלושה צפויים לגבש את הנוסח הסופי של התוכנית אותה יציג נתניהו בשעה 11:00 במסיבת עיתונאים בירושלים. במקביל יקיימו פעילים הפגנה מול משרד ראש הממשלה בהשתתפות מפגינים מירושלים תל אביב ובאר שבע יחד עם ארגונים סביבתיים וחברתיים. כמו כן, צפויים להתכנס פעילים רבים בשדרות רוטשילד על מנת לצפות במסיבת העיתונאים של נתניהו.

עוד על מחאת הדיור:

מחאת הדיור: פעילים צעדו לבית ראש הממשלה
מחאת הדיור: פעילים חסמו כבישים בכל רחבי הארץ
מחאת הדיור: עימותים מחוץ לכנסת, חמישה נעצרו

מחאת הדיור בתל אביב, יולי 2011. נמרוד סונדרס
הפעילים קיימו אמש שורה של הפגנות ברחבי הארץ/נמרוד סונדרס

פעילים קיימו אמש שורה של הפגנות ברחבי הארץ. בבאר שבע קיימו עשרות פעילים הפגנה מול משרדי הממשלה בעיר, בקריית שמונה חסמו הפעילים את רחוב תל חי בעיר, בתל אביב יצאו הפעילים לצעדה שמטרתה משרד הביטחון בעיר ובירושלים צועדים הפעילים לכיוון מעונו של ראש הממשלה. לכולם צעקה אחת: הורידו את מחירי הדיור.

כ-500 פעילים צעדו מהמאהל ברחוב רוטשילד לכיוון הקרייה בתל אביב. במקביל, הגיעו עשרות פעילים לגינת לוינסקי שבדרום העיר, כדי להקים בה מחדש את האוהלים שפונו לפנות בוקר על ידי פקחי "הסיירת הירוקה" של העירייה. הפקחים נמצאים כעת שוב במקום, והודיעו לפעילים כי העירייה מתירה לקיים הפגנות רק בשדרות רוטשילד ובשכונת התקווה. שולה קשת, ממארגני המאהל, אמרה כי מאות בני אדם הביעו תמיכה בהקמת המאהל מחדש, מאז שפורסם בתקשורת כי העירייה פינתה אותו. "המאהל יוקם שנית - ולא יפונה עוד", הצהירה.

גם בצהריים חסמו, באישור המשטרה, פעילי מחאת האוהלים כבישים למשך כ-20 דקות בכל רחבי הארץ, החל מהשעה 14:00. בין היתר, חסמו המפגינים את צומת קפלן-אבן גבירול בתל אביב, כיכר פריז בירושלים, ציר מוריה בחיפה, צומת גולני בצפון, הצמתים מסמיה וקסטינה בדרום, כביש הכניסה הצפוני לבאר שבע, אזור הרחובות הרצל ורוטשילד בראשון לציון, צומת גן הוורדים בנס ציונה, הצומת הראשית בנהריה, וצומת הכפר הירוק ברמת השרון. בירושלים עוכבו לחקירה שמונה מפגינים. מוקדם יותר אתמול הודיע נתניהו כי ביטל את ביקורו בפולין שתוכנן ליום רביעי. זאת, כדי שיוכל להשתתף בהצבעה על חוק ועדות הדיור הלאומיות בכנסת, שנדחתה לאותו היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully