וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לשיחות? בכיר צפון קוריאני יבקר בארה"ב

הילרי קלינטון נפגשה באינדונזיה עם סגן שר החוץ הדרום קוריאני, והודיעה כי בשבוע הבא הוא יגיע לניו יורק לפגישות בנושא חידוש שיחות פירוק הגרעין, מהן פרשה פיונגיאנג ב-2008

סגן שר החוץ של צפון קוריאה, קים קא-גוואן, יבקר בשבוע הבא בארצות הברית וייפגש עם גורמים בכירים בממשל האמריקאי, כך אמרה היום (ראשון) מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון. קים הוביל בעבר את הצד הצפון קוריאני בשיחות הבינלאומית על פירוק תוכנית הגרעין של המדינה המבודדת.

"הזמנו את סגן שר החוץ לביקור בניו יורק בשבוע הבא", אמרה קלינטון בתום פגישה שערכה עמו ועם שר של יפן, טקאקי מטסומוטו, באי באלי שבאינדונזיה, שם נערכה ועידה אסיאתית לנושאי ביטחון. היא הוסיפה כי הוא צפוי לערוך פגישות בנושא חידוש שיחות פירוק הגרעין של מדינתו, השרויות בקיפאון מאז 2008. מלבד ארה"ב וצפון קוריאה, משתתפות בשיחות הרב-צדדיות גם דרום קוריאה, סין, יפן ורוסיה.

"אנחנו פתוחים לשיחות עם צפון קוריאה", אמרה קלינטון, אך מיד הזהירה: "אין בכוונתנו לתגמל את הצפון קוריאנים רק תמורת שובם לשולחן בדיונים. כמו כן, לא נעניק להם דבר בתמורה לכך שיבצעו צעדים שכבר הסכימו לנשוט בהם. ואין לנו כל כוונה להיכנס למגעים אינסופיים שרק יובילו אותנו שוב לנקודת ההתחלה".

הדברים באים יומיים לאחר הפגישה הראשונה שקיימו נציגי צפון ודרום קוריאה בנושא הגרעין מאז 2008. בפגישה זו סוכם על הגברת המאמצים לחידוש השיחות, לאחר שנתיים מתוחות ביותר, שבמהלכן הטביע הצפון ספינה של צבא דרום קוריאה והפגיז את האי הדרומי יאונפיאונג.

עוד על צפון קוריאה:
פברואר: פוצצו שיחות בין הקוריאות
יום הולדת 69: ריקודים בצפון קוריאה לכבוד קים
כובע-און: כיסוי הראש מסמן את היורש בצפון קוריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully