וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוהים גדול: 52% בארה"ב שבעי רצון מתפקוד האל

מכון סקרים שעוקב אחר שיעורי שביעות הרצון מאישים שונים בחר החודש להקדיש כמה שאלות ליושב במרומים. התוצאות: הוא גובר בקלילות על אובמה, אבל לא מתקרב למספרים של קלינטון בשיאו

במקום טוב באמצע: אלוהים יותר פופולרי כיום בארצות הברית מברק אובמה, אך מתקשה להגיע לדרגת הפופולריות אליה הגיע בשיאו האיש שמילא את משרת הנשיא במשך שמונה שנים בעשור הקודם - ביל קלינטון. כך עולה מסקר עדכני שפירסם בסוף השבוע אחד ממכוני הסקרים המובילים בארצות הברית.

את הסקר ערך מכון המחקר PPP מצפון קרוליינה, המזוהה עם המפלגה הדמוקרטית ומנהל מעקב חודשי אחר מידת שביעות הרצון של האמריקאים מאישים שונים (Approval Rate) - אחד המדדים המרכזיים בפוליטיקה האמריקאית. בסקר שנערך החודש (קראו את התוצאות המפורטות), בחרו עורכי הסקר לבקש התייחסות לתפקודו של הבורא, והוסיפו שאלה בניסוח הבא: "בהנחה שאלוהים קיים, האם אתה שבע רצון או לא מתפקודו?". 52% מבין 928 הנשאלים השיבו בחיוב, ורק 9% השיבו בשלילה (היתר לא השיבו).

לשם השוואה, אלוהים עובר בקלות את הנשיא ברק אובמה, ששיעור שביעות הרצון ממנו עומד בימים אלו על אזור ה-47%. עם זאת, על היושב במרומים לעבור עוד כברת דרך ארוכה כדי להגיע לשיעורי הפופולריות מהם נהנה בשיאו ביל קלינטון, ש-66% מהאמריקאים היו שבעי רצון מתפקודו בסוף כהונתו הראשונה, בנובמבר 1996.

ביינר בעלייה, מרדוק בשפל

אישיות בולטת נוספת שנבדקה בו היא מנהיג הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, ג'ון ביינר, שאמנם רק 33% שבעי רצון מתפקודו, אך מדובר בעלייה נאה לעומת 27% בלבד בסקר קודם - ככל הנראה עדות למאבקו המתוקשר נגד הנשיא בנושא תקרת החוב. שלא במפתיע, האיש עם שיעור הפופולריות הנמוך ביותר, 12% בלבד, הוא איל התקשורת רופרט מרדוק, שהגיע לשיעור התמיכה הנמוך ביותר שלו אי פעם.

הסוקרים לא הסתפקו בבדיקת שיעור שביעות הרצון הכללי מאלוהים, וביקשו גם חוות דעת בנושאים ספציפיים שבטיפולו. כך למשל, זכתה מלאכת הבריאה ל-71% תמיכה (מול 5% בלבד שהסתייגו ממנה). 56% שבעי רצון מעולם החי (מול 11%), ובאופן מפתיע, 50% מרוצים מטיפולו של האל באסונות טבע (רק 13% לא מרוצים). אגב, שביעות הרצון מריבון העולמים הולכת ויורדת עם הגיל. בקרב צעירים עד גיל 29, למשל, 26% כבר ביקרו את טיפולו באסונות טבע.

"זה אכן נראה די מגוחך שהציבור ידרג את תפקודו של אלוהים", נכתב על הסקר במגזין "האטלנטיק", "אבל כשחושבים על זה, צריך לזכור שאלו הסוקרים שהחליטו מלכתחילה לשאול את השאלות. ובכל זאת, כמעט מחצית מהנשאלים נמנעו מהבעת דעה חיובית על תפקודו. האם האנשים הללו מודעים לכך שאם אלוהים אכן קיים, הוא יודע מה הם ענו? ייתכן שכדאי לנו להתכונן לעוד מבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully