וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמים בשייטת נגד התנצלות לטורקיה: "יריקה בפרצוף"

בשעה שבמערכת הפוליטית חלוקות הדעות בנוגע להתנצלות בגין אירועי המרמרה ב-2010, הורי לוחמי שייטת 13 מתריעים מפני "זעזוע של היחידה". בכירים בצה"ל: "לשים את האגו בצד ולהתנצל"

בחיל הים נערכים לקראת אפשרות שבמסגרתה תביע ממשלת ישראל התנצלות רשמית בפני טורקיה, בגין פעולת לוחמי שייטת 13 מול המשט שעשה דרכו לעזה בחודש מאי 2010. הפרסומים בנוגע להתנצלות האפשרית, העלו את המתח בקרב לוחמי הקומנדו הימי. אחד מהורי הלוחמים שהשתתפו בפשיטה על המרמרה אמר הבוקר (שישי) לוואלה! חדשות כי "אם ישראל תתנצל זה יזעזע את היחידה. הלוחמים רואים בכך כבר עכשיו עלבון. התנצלות כמוה כדין אישור לכך שהפעולה שלהם הייתה בלתי חוקית. אנחנו לא נמהר לוותר אם יחשפו את הבנים שלנו לתביעות".

אב נוסף של לוחם בשייטת שלקח חלק בהשתלטות אמר כי "התחושות הן מאוד קשות. ברור לנו שיש כאן ראייה אסטרטגית של המדינה, אבל אי אפשר לחשוף את הלוחמים. מי מבטיח שאחרי התנצלות לא יהיו תביעות אזרחיות? אם תהיה התנצלות, לא מעט לוחמים יחשבו על העתיד שלהם בצבא. הבן שלי אמר לי 'זו יריקה בפרצוף... ממש מכה בפנים'. כל מה שנותר לנו הוא לחזק את שר החוץ אביגדור ליברמן וכל מי שמתנגד להתנצלות. לא נהסס להיאבק במהלך שיפגע בילדים".

הניסיונות להביא לפשרה בין ישראל לטורקיה, יצרו שני מחנות. מצד אחד ניתן למצוא את המתנגדים למהלך של התנצלות ובהם המשנה לראש הממשלה והשר לנושאים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון ואת שר החוץ אביגדור ליברמן ומהצד השני ניצבים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק, שתומכים בפשרה ובהתנצלות מרוככת.
גורמים במערכת הביטחון טוענים כי לפי התגובות שיוצאות מקרבתו של ראש הממשלה, נראה שמועד ההכרזה על התנצלות בפני אנקרה קרוב מאוד. לדברי אחד הגורמים, "למרות הביקורת בדרגי השטח על הכוונה להתנצל, אנחנו מבינים שאם לא נקדם פשרה, לא רק שנפגע בערוץ הכלכלי-מדיני-ביטחוני אלא שנחשוף את חיילי צה"ל לתביעות".

בדרגים הבכירים של צה"ל, השלימו עם המהלך שיהווה לדבריהם תרומה אסטרטגית לישראל. "ישראל צריכה להחזיר לנורמליזציה את היחסים עם טורקיה", אמר אחד הגורמים, "צריך להניח את האגו בצד. טורקיה היא מדינה חשובה ובעלת גבול עם עירק, סוריה ואירן. צריך לשמור אותה מתונה ולהבין שכל מה שיעשה טוב למדינת ישראל יעשה טוב לצה"ל".

ישראל תתנצל בפני טורקיה? - הכותרות האחרונות:

ליברמן: "התנצלות בפני טורקיה - הפקרת חיילי צה"ל"
השר יעלון: "אין דרך לגשר על הפערים עם טורקיה"
ארדואן: נורמליזציה עם ישראל - רק לאחר התנצלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully