וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון-טל: שילוב נשים בתפקידי לחימה פוגע בביטחון

האלוף במיל' תקף בחריפות את אלה שקראו להרחיב את שירות הנשים בצה"ל. "אני לא מעלה על הדעת", קבע מפקד זרוע היבשה לשעבר, "שחיילת תשרת ביחידות חי"ר מובחרות"

האלוף במיל' יפתח רון-טל, סבור כי שילוב נשים ביחידות מבצעיות בצה"ל, עלול לפגוע בביטחון. במהלך התוכנית "נקודת מפגש" ששודרה אמש (חמישי) בקול ישראל, אמר רון-טל כי "הגענו בעבר למסקנה שלא כל תפקיד מתאים לאישה וזאת מבלי שאנחנו סותרים את החוק, שקובע שנשים יכולות לשרת בכל תפקיד. אני לא מעלה על דעתי שחיילת תשרת ביחידות חי"ר מובחרות, בעיקר בגלל עניינים מבצעיים".

רון-טל ששימש בתפקידו האחרון בצה"ל כמפקד זרוע היבשה הוסיף כי "מכיוון שלא יכולנו שלא לאפשר את מימוש החוק, הרחבנו את השירות לבנות לתפקידים שבהם יש להן יתרון, בתפקידים מבצעיים עם פחות אתגרים. הגיעו לשולחני דיווחים ותלונות על מקרים שונים, כמו למשל על בן ובת שנמצאים ביחד במגדל שמירה למשך שמונה שעות. יש שם שמירה? יש דברים שאי אפשר להתעלם מהם, בעיקר כשמדובר בצעירים, עם האינסטינקטים שלהם, עם ההורמונים שלהם והצבא לא צריך לאפשר בכך לחבל ביכולת המבצעית שלו".

עוד אמר האלוף רון-טל כי "לא צריך להרחיב את שירות הנשים בצה"ל בתפקידים מבצעיים. צריך להסתפק במה שהצבא מאפשר היום לבנות. לא רואה בזה פגיעה. הצבא צריך לשבץ נשים באותם תפקידים שבהם יש להן יתרון יחסי. עוצמה של הצבא היא עוצמה של כלל המשרתים בו. שילוב נשים בתפקידים שלא מתאימים להן, עלול בסופו של דבר, ואני אומר את זה בכאב רב, להזיק לביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully