וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקסס: רצח שניים כנקמה על 11/9 - והוצא להורג

מארק סטרומן ירה למוות בהודי ופקיסטני, כי חשב שהם ערבים. בנגלדשי שנפצע קשה מהירי ניסה למנוע את גזר הדין כדי למחול לרוצח, אך לשווא. הממשל מזהיר: סכנת טרור לקראת עשור לפיגועים

כמעט עשור לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר 2001 בארצות הברית, ואחת הפרשות הזכורות שהתפתחו בעקבות אותם אירועים הגיעה הלילה (חמישי) לסיומה בטקסס, שם הוצא להורג בזריקת רעל מרק סטורמן, שהורשע ברצח שני עובדי מכולת בעיר יוסטון, כנקמה על הפיגועים. הייתה זו ההוצאה להורג השמינית השנה בטקסס - "בירת ההוצאות להורג" של ארה"ב.

סטרומן, בן 41, ירה למוות בשני הזבנים, אמריקאים ממוצא הודי ופקיסטני, משום שחשב אותם בטעות לערבים, כמה שבועות אחרי הפיגועים. הוא נכנס לחסנות והחל לירות, ומהירי גם נפצע קשה גם אחד הקונים. להגנתו, טען סטורמן לנסיבות מקלות, משום שעשה את המעשה לאחר שאחותו נספתה בפיגועים - אולם בית המשפט קבע שאין ממש בטענות, וכי סטורמן היה חבר בתנועה גזענית שדגלה בעליונות הגזע הלבן.

המקרה זכה לפרסום מיוחד משום שהאיש ששרד את התקרית, מהגר מבנגלדש בשם ראיס בהויאן, ביקש לדחות את הוצאתו להורג של סטרומן כמה פעמים. בהויאן הסביר כי אמונתו הדתית המוסלמית מחייבת אותו למחול לכל אדם - זאת, אף שאיבד את עינו כתוצאה מהירי, ועד היום נותרו בגופו 40 רסיסי מתכת וזכוכית. אולם בתי המשפםט דחו את כל עתירותיו.

לא עזרה לסטרומן גם העובדה שלפני הוצאתו להורג, הוא הביע חרטה מלאה על מעשהו, אמר כי "השנאה בעולם צריכה להיפסק", וביקש את מחילתו של האל. שניות לאחר מכן, החלה תערובת חומרי ההרדמה לחלחל לוורידיו, והוא איבד את הכרתו ומת.

תמונות חדשות של פיגועי ה-11 בספטמבר, שצולמו ע"י מסוק משטרתי. via ABC News, Det. Greg Semendinger, AP
מגדלי התאאומים קורסים, 11 בספטמבר 2001/AP, via ABC News, Det. Greg Semendinger

בתוך כך, ארצות הברית הולכים ונערכים לקראת ציון עשור לפיגועים, בעוד כחודש וחצי. על רקע זה, דיווחה אמש רשת ABC על דו"ח שגובש באחרונה במחלקה לביטחון פנים בוושינגטון, המזהיר אלפי רשויות ממשלתיות וארגונים ברחבי המדינה ומחוצה לה, מפני מתקפות טרור בחודשים הקרובים - הן פיגועים פיזיים והן התקפות מקוונות על מערכות מחשוב. החשש העיקרי, נמסר, הוא מפני גורמים בעלי זיקה לארגון אל-קאעדה, ובפרט על רקע חיסולו של מנהיג הארגון אוסמה בן לאדן, לפני חודשיים וחצי בפקיסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully