וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגותי: "לקיים תהלוכות בלתי אלימות בספטמבר"

ניר יהב

20.7.2011 / 17:21

בכיר פתח הכלוא בישראל פרסם הודעה בה קרא לעם הפלסטיני להתאחד לקראת הדיונים באו"ם על ההכרה במדינה פלסטינית. "יש להמשיך במאבק נגד הכיבוש, הייהוד וההתנחלויות"

בכיר פתח, מרוואן ברגותי, הנמצא במאסר עולם בבית הכלא הישראלי, קרא היום (רביעי) לפלסטינים לפתוח בתהלוכות בלתי אלימות בחודש ספטמבר הקרוב, לקראת הדיונים במועצת הביטחון של האו"ם ובעצרת הכללית על קבלתה של הרשות הפלסטינית כחברה מלאה בארגון. ברגותי פרסם את הדברים בהודעה מיוחדת לקראת אירועי ספטמבר. לדבריו, הצלחת המערכה תלויה בעיקר באחדותו של העם הפלסטיני.

"אני קורא לאזרחים במולדת ובתפוצות לצאת לצעדות ענק שקטות במהלך השבוע של ההצבעה באו"ם בספטמבר", אמר. לדבריו, הפנייה לאו"ם היא חלק מאסטרטגיה חדשה שתוביל לחידוש ההתנגדות העממית והבלתי אלימה. ברגותי קרא עוד ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לפתח ולחמאס להקים ממשלת אחדות "באופן מיידי" כדי להיכנס למערכה בספטמבר מאוחדים. בנוסף קרא ברגותי לעמי מדינות ערב לפתוח בתהלוכות ענק בשבוע שבו אמור האו"ם לדון בפנייה הפלסטינית ולהצביע בעדה, "שכן המערכה הזו היא המערכה של כל הערבים, המוסלמים ובני החורין בעולם".

ברגותי הדגיש בהודעתו כי יש להמשיך ולהחרים מוצרים מההתנחלויות ולהמשיך במאבק העממי נגד "הכיבוש, ההתנחלויות, הייהוד והמצור", שכן לדבריו אין די במאבק המדיני והדיפלומטי כדי להשיג את מטרות העם הפלסטיני לעצמאות וחירות.

עוד על כוונת הפלסטינים לפנות לאו"ם בספטמבר:
עריקאת: ”ישראל הרסה השלום, על ארה”ב להימנע מווטו באו”ם”
עריקאת: ”ההחלטה נפלה, פונים לאו”ם כדי לקבל הכרה”
הקונגרס יאשר: לקצץ הסיוע לפלסטינים אם יפנו לאו”ם

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully