וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפון מתקרב: ב-2013 ייפתח מחלף חדש בצומת גולני

קובי דוד

20.7.2011 / 5:30

המחלף החדש יחבר בין צומת עמיעד לצומת התשבי ובעתיד - גם לכביש 6. הפרויקט שמוערך בכ-350 מיליון שקל הוא חלק מתוכנית ארצית לשיפור התחבורה לנגב ולגליל

צומת גולני הסמוך לעיר טבריה יעבור שדרוג ומתיחת פנים תוך פחות משלוש שנים. בצומת שמחבר בין כביש 77 (בין חיפה לטבריה) ובין כביש 65 (בין עפולה לקריית שמונה), ייבנה מחלף תחבורתי ענק שייקצר את מרחק הנסיעה מצפון הארץ למרכזה.

החברה הלאומית לדרכים קיבלה לאחריותה את הפרויקט מממשלת ישראל לפני כשנה, כחלק מפרויקט "נתיבי ישראל", תכנית תחבורתית כלכלית וחברתית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, שאמורה לחזק את רשת הכבישים והרכבות שבין מרכז הארץ לבין הנגב והגליל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יקשר את צומת עמיעד לצומת התשבי ובהמשך לכביש. מחלף גולני/מערכת וואלה!, צילום מסך

הזוכה במכרז החברה הלאומית לדרכים להקמת צומת גולני, חברת מרדכי בנימין, נבחרה השבוע. הפרויקט יבוצע בשיטת ה-Design Build שבה אחראי הזוכה במכרז גם על תכנון המחלף ולא רק על הקמתו. חמש חברות התמודדו על ביצוע הפרויקט שמוערך בכ-350 מיליון שקל, וההצעות נבחנו בעיקר על סמך המחיר והיכולת לקצר את משך ימי העבודה למינימום האפשרי.

שר התחבורה, ישראל כץ ציין כי "מחלף גולני המתוכנן שיחנך במהלך שנת 2013 יהווה חלק מתוואי הנסיעה של 'הזרוע המזרחית' אשר יקשר את צומת עמיעד לצומת התשבי ובהמשך לכביש 6". יו"ר החברה הלאומית לדרכים, מיכה גולדמן הוסיף כי "מחלף גולני הוא הראשון מתוך שבעה מחלפים חדשים שיוקמו לאורך כביש 77, כחלק מתוכנית ליצור רצף תחבורתי ללא רמזורים שיקשר בין מרכז הארץ לצפונה".

עוד בנושא:
הסוף לפקקים? מחלף המוביל נפתח לתנועה בשני הכיוונים
מחלף "אם המושבות" נפתח לתנועה, הנהגים מאושרים



לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully