וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לפקקים? מחלף המוביל נפתח לתנועה בשני הכיוונים

קובי דוד

18.7.2011 / 14:48

עם השלמה עבודות הבנייה נפתח המחלף באופן רשמי לתנועה בשני הכיוונים. בנוסף, רכבת העמק המיתולוגית, שקישרה בתחילת המאה בין חיפה לדמשק, צפויה להתחדש ולחבר בין חיפה לעמק בית שאן

עם השלמת עבודות הבנייה, הבוקר (שני) נפתח מחלף המוביל החדש לתנועת כלי הרכב לשני הכיוונים. לפני כשבועיים נפתח למחצה - והתאפשרה בו תנועה מכיוון דרום לצפון בלבד.

המחלף, שבהקמתו הושקעו כ- 350 מיליון שקלים, מקשר את דרום הארץ ומרכזה לגליל ולצפון. במשך שנים סבל הצומת מעומסי תנועה כבדים, ולשם כך נבנה גשר ענק באורך של 120 מטר מעל כביש 79. מטרת המחלף היא ליצור גישה נוחה ומהירה יחסית בין צומת סומך לצומת המוביל, על מנת לצמצם את עומסי התנועה במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציר המרכזי נפתח לכיוון צפון דרום, והוא יחבר בין צומת גולני לרמת ישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר הושלמו כל עבודות בניית המחלף, הציר המרכזי נפתח לכיוון צפון דרום, והוא יחבר בין צומת גולני לרמת ישי. בימים הקרובים יושלמו גם בניית תחנות האוטובוס, פיתוח נוף ושכבת אספלט.

פרוייקט תחבורה נוסף המסתמן באיזור הוא תוואי רכבת העמק, המתעורר לחיים חדשים. בחברה הלאומית לדרכים שוקדים על אישור כל תוכניות העבודה, שיצאו למכרז בימים הקרובים, ויבוצעו על ידי קבלנים חיצוניים.

מהחברה הלאומית לדרכים נמסר כי כ- 80% מהפרויקט יצאו למכרז חיצוני, למעט 20% נוספים הממתינים לאישור סופי על ידי הגורמים המעורבים. על פי התוכניות, רכבת העמק המיתולוגית שקישרה בתחילת המאה שעברה בין חיפה לדמשק, חוזרת להקמת מסילת ברזל שתחבר בין חיפה לגשר "שייח חוסין" (נהר הירדן) שבעמק בית שאן ותתחבר בעתיד לאירביד שבירדן.

עוד בנושא:
משרד התחבורה: מחלף חדש יוקם בצומת המוביל
האם בניית המחלף בצומת המוביל תוקדם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully