וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "פעולה מדינית שיטתית ניטרלה את המשט"

פנחס וולף ורמי שני

19.7.2011 / 20:30

ראש הממשלה הביע סיפוק מההשתלטות על היאכטה הצרפתית שעשתה דרכה לעזה, והתקשר לברך את הרמטכ"ל גנץ. "נמשיך לאפשר העברת סחורות ומזון לעזה, אך נאכוף את הסגר הימי"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק)

אחרי ההשתלטות המוצלחת של לוחמי חיל הים על היאכטה הצרפתית "דיגניטה-כראמה", התקשר הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו אל הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, ובירך אותו על הפעולה. נתניהו אמר כי "הממשלה נטרלה בפעולה מדינית שיטתית את המשט. ישראל תמשיך לאפשר העברת סחורות ומזון לעזה, אך תאכוף את הסגר הימי במטרה למנוע הברחת נשק וטילים הנורים כמעט מדי יום לעבר אזרחי ישראל על ידי שלטון החמאס".

ההשתלטות על היאכטה הצרפתית - הכותרות האחרונות:

שלב אחר שלב: כך השתלט צה"ל על היאכטה בדרכה לעזה
הדיווח בנוגע להשתלטות כוחות חיל הים על היאכטה

צה"ל השתלט בהצלחה על הספינה ששטה לעזה. דובר צה"ל
תיעוד ההשתלטות בלב ים/דובר צה"ל

מוקדם יותר קיים ראש מטה חיל הים, תת-אלוף רני בן יהודה, תדרוך לעיתונאים בנוגע לפעולה. "היום בשעות הצהריים", סיפר תא"ל בן יהודה, "כוח משולב של חיל הים הצליח להשתלט על היאכטה כ-40 קילומטרים מחופי עזה, באזור הסגר הביטחוני. על גבי היאכטה היו 16 בני אדם, בהם שני אנשי צוות. ההשתלטות הייתה מבוקרת ולא היו נפגעים". ראש מטה חיל הים הוסיף כי "כוחות החיל פעלו בהתאם להתנגדות משתתפי המשט. הנוסעים והיאכטה בדרכם לאשדוד, ויועברו לטיפול הגורמים הרלוונטיים ואחר כך יישלחו למדינות מהם באו". בן יהודה הוסיף כי על הספינה לא היה סיוע הומניטרי ולא נשק.

ההשתלטות על היאכטה בוצעה במרחק של 19 קילומטרים מחופי מצרים, במים הבינלאומיים. לאחר הפעולה הועברו נוסעי היאכטה לספינה של חיל הים ובהמשך לנמל אשדוד. ההערכה היא כי האזרחים הזרים שהיו על היאכטה יגורשו מישראל בימים הקרובים. קצין בכיר בצה"ל סיפר כי מפקד חיל הים, האלוף אלי מרום, פיקד על המבצע מספינה בלב ים בזמן שהרמטכ"ל גנץ השגיח על האירועים מהקריה בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully