וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות הסטודנטים: נחריף המאבק במחירי הדיור

בהתאחדות סירבו לפרט את הצעדים המתוכננים, אך הבטיחו: "כבר בימים הקרובים תרגישו כולכם את כוחם של הסטודנטים במחאה". עד כה הוקמו ערי אוהלים בשבע ערים ברחבי הארץ

בתחילת השבוע הודיעה התאחדות הסטודנטים הארצית על הצטרופתה למאבק להורדת מחירי הדיור שהחל בתל אביב, וכעת היא מודיעה על החרפתו: בתום ישיבת חירום שקיימה נשיאות ההתאחדות עם ראשי אגודות הסטודנטים בתל אביב, הוחלט על החרפת המאבק. בהתאחדות הסטודנטים סירבו בינתיים לפרט את הפעילויות המתוכננות, אך דאגו להבהיר כי ההסלמה תורגש בשטח כבר בימים הקרובים.

מחאת האוהלים - הכותרות האחרונות:
מחאת הדיור: אוהלים יוקמו היום בירושלים ובצפון
מחאה על מחירי הדיור: ערי אוהלים בירושלים ובת"א
המאהל שלי: הכירו את אנשי המחאה
מחאת האוהלים: הפעילים מנסים לגרש את הפוליטיקאים

הפגנת הדיור בכיכר הבימה. נמרוד סונדרס
הסטודנטים מכינים הפתעות?/נמרוד סונדרס

מהתאחדות הסטודנטים נמסר עוד, כי יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, יצטרף למנהיגי המאבק ולסיוע בהובלתו. לדברי ההתאחדות, שמולי, ששהה במסע גיוס תרומות בחו"ל, קטע את שהותו ושב ארצה בכדי לסייע בהובלת המאבק.

"זוהי שעת מבחן לצעירים, לסטודנטים ולחברה הישראלית כולה", אמר שמולי, "מצפים מאיתנו להוביל שינוי וזה בדיוק מה שאנו מתכוונים לעשות - להיאבק בממשלה על המובן מאליו, על קורת גג. יש לנו כמה רעיונות מעט משוגעים שיעניקו תזכורת מעוררת לכולם, ובעיקר לממשלה ולכנסת, שיש לפתור את הבעיה באופן אמיתי מיד".

שמולי העדיף שלא למסור פרטים באשר לפעילויות המחאה המתוכננות "בכדי שלא לספר לכם את כל ההפתעות שאנו מכינים". עם זאת התחייב "כי כבר בימים הקרובים תרגישו כולכם את כוחם של הסטודנטים במחאה". ההתאחדות גם הודיעה על העתקת מושבה למאהל בשדרות רוטשילד.

מחאה על מחירי הדיור בבאר שבע. צילום שי גליקמן. אלברטו דנקברג
ההתאחדות תעבור לפעול משדרות רוטשילד/אלברטו דנקברג

עד כה הוקמו ערי אוהלים בתל אביב, ירושלים, רמת גן, באר שבע, כפר סבא, קריית שמונה והרצליה ובקרוב יצטרפו למחאה גם חיפה ועפולה.

בזמן שמחאת האוהלים מתפשטת ברחבי הארץ, נראה שבממשלה מתחילים להרגיש את הלחץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש ישיבה לילית בהשתתפות שר האוצר יובל שטייניץ ושר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס וכן יושב ראש ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן. במהלך הישיבה דנו הארבעה במספר דרכים להוזלת מחירי הדיור, כאשר בסופה הודיעו כי אין "פתרון קסם", ופתרון הבעיה יצריך זמן נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully