וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנתו של קרפ: "צדק לא נעשה, היה פה רצח"

גלעד גרוסמן

19.7.2011 / 10:49

בצאתה מהדיון בביהמ"ש העליון, בו נגזרו 26 שנות מאסר על כל אחד מהורגי בעלה, אמרה שרה קרפ כי "רצחו אותו בדם קר ולא ריחמו עליו". צוות ההגנה: "גזר הדין מתאים לאווירה הלאומנית"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

"צדק לא נעשה, היה פה רצח, וחבל שלא הרשיעו אותם ברצח" - כך אמרה היום (שלישי) שרה קרפ, אלמנתו של אריק קרפ, בתום הקראת גזר דינם של שלושת הצעירים שהורשעו בהריגתו. "רצחו אותו בדם קר ולא ריחמו עליו. העונש הוא לא עונש חמור, אריק נרצח ללא שום סיבה מולי ומול הבת שלי. הם לא עזבו אותו עד שלא גמרו עליו. הם לא השאירו לו אחוז אחד של סיכוי לחיות. הם התעללו בו וזרקו אותו לים. הגיע הזמן שמערכת המשפט תתעורר ותהיה פה ענישה כמו שצריך. הם באו לרצוח, הם לא באו לטייל בחוף תל ברוך". על השלושה נגזרו עונשי מאסר ממושכים וכן תשלום פיצויים למשפחתו של קרפ.

עוד על הריגתו של אריק קרפ:
26 שנות מאסר נגזרו על שלושת הורגי אריק קרפ
הפרקליטות: לגזור מעל 20 שנות מאסר לתוקפי קרפ
אלמנת קרפ הטיחה בנאשמים: ”הגורילות רצחו אותו”

שרה קרפ בגזר דין לחשודים בהריגת אריק קרפ בחוף תל ברוך בתל אביב, יולי 2011. אורי לנץ
"הם באו לרצוח, לא לטייל". משפחת קרפ במהלך הדיון, היום/אורי לנץ

עורכי דינם של השלושה, היו מטבע הדברים מאוכזבים למשמע העונש החמור. עו"ד אשר חן אמר כי "העונש חמור ולא הולם את נסיבות האירוע. הוא תוצר של אווירה יותר מאשר של שיקולים משפטיים". עו"ד גיל פרידמן, אף הוא מטעם ההגנה, רמז לקשר בין מוצאם של השלושה לבין העונש: "אף אחד לא יודע את שמם. אומרים 'האלה מג'לג'וליה'. יש כאן תחושה לא נעימה. לא התייחסו לעובדה שכל אחד הוא אדם נפרד, עם רקע משלו. גזר הדין מתאים לאווירה הלאומנית ואני מקווה שבית המשפט העליון ישנה אותו". עורכי הדין משה ושירה מרוז המשיכו וציינו כי "קצת מוזר שמחד זיכו אותם מרצח, ומאידך גזרו עליהם כמעט מאסר עולם".

עם זאת, ייתכן שלא רק ההגנה תבקש לערער על העונש: עורכת הדין טלי אייזנברג, ממרכז נגה בקריה האקדמית אונו, אשר מייצגת את משפחת קרפ, אמרה כי בכוונתם לפנות לפרקליטות בבקשה שתערער על הכרעת הדין. "אנחנו עדיין חושבים שמדובר ברצח, צריך לשנות את השיטה כדי שתשקף באופן נכון את עבירות ההמתה". יצוין כי בפרקליטות ציינו שבשל העונש החמור, הם לא מתכננים לערער על עצם הזיכוי מרצח. התובע, עו"ד מנחם מזרחי מפרקליטות מחוז תל אביב, אמר כי הוא מלא הערכה לבית משפט, וכי "גזר הדין הוא גזר דין חמור המעביר מסר חד לכל מי שחושב להביא באלימות למותו של אדם".

הבוקר גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב 26 שנות מאסר על כל אחד משלושת הצעירים שהורשעו בהריגתו של קרפ בטיילת בתל אביב באוגוסט 2009. הרכב השופטים גזרו על השלושה, ג'מיל עדס, עבד אלרחמן עדס וקטין נוסף שהיה בן 17 בעת המעשה, גם פיצויים בסך מאה אלף שקלים שיצטרכו לשלם למשפחת קרפ. בתחילה, הואשמו השלושה ברצח, אולם זוכו מעבירה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully