וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: לגזור מעל 20 שנות מאסר לתוקפי קרפ

גלעד גרוסמן

10.7.2011 / 12:43

לאחר שביהמ"ש זיכה את שלושת תוקפיו של אריק קרפ מעבירה של רצח והרשיע אותם בהריגה, דרש נציג הפרקליטות לגזור עליהם ענישה ש"תכה גלים". לדבריו, "יש להעביר מסר לנוקטים באלימות"

הפרקליטות ביקשה בצהריים (ראשון) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לגזור עונש חמור של למעלה מ-20 שנים, על המורשעים בהריגת אריק קרפ. בפרקליטות מציינים כי נדרשת ענישה ש"תכה גלים", ותעביר מסר לנאשמים פוטנציאלים שנוקטים באלימות.

בתחילת הדיון, שהחל בעיכוב רב בשל השריפה שפרצה הבוקר בבית המשפט, העידה הילה קרפ, בתו של המנוח, מאחורי דלתיים סגורות. לאחר שהתביעה ביקשה לגזור על השלושה עונש מחמיר, ביקשו פרקליטיהם, עורכי הדין אשר חן, משה מרוז וגיל פרידמן, לגזור עליהם עונשים קלים יותר.

התובע, עו"ד מנחם מזרחי מפרקליטות מחוז תל אביב, הציג בשלב הטיעונים לעונש פסקי דין בהם נגזר עונש מקסימלי של 20 שנות מאסר על מורשעים בהריגה. לאחר מכן ביקש מהשופטים שיגזרו על השלושה עונש על העבירות הנוספות בהן הורשעו, שיצטרף לעונש 20 שנות המאסר. עו"ד מזרחי ציין כי עיקר האשמה רובצת על הקטין שהחל את הקטטה, והוסיף כי הנאשמים האחרים היו יכולים למנוע את התקיפה.

לפני כחודשיים זיכה בית המשפט המחוזי בתל אביב את שלושת הנאשמים מעבירה של רצח, והרשיע שניים מהם, ג'מיל עדס ועבד אלרחמן עדס, בעבירות של הריגה ותקיפה בנסיבות מחמירות. השופטים קבעו שהנאשם השלישי, קטין בעת התקיפה, ביצע את העבירות - אולם כי ניתן להרשיעו רק לאחר תסקיר. השופטים קבעו כי למרות אכזריות התקיפה, לא הוכח כי השלושה התכוונו להמית את קרפ, אך פסקו כי השלושה היו יכולים לצפות את תוצאת התקיפה, ולכן מדובר בהריגה.

לפי כתב האישום, שלושת הנאשמים נפגשו באוגוסט 2009 עם חמישה צעירים נוספים לבילוי בחוף הים, ושתו משקאות משכרים. בשלב מסוים ניגש הקטין אל קרפ, שישב עם אשתו ובתו, וביקש ממנו ש"יסדר לו" את אחת הנשים שהיו עמו. משפחת קרפ עזבה את המקום, והקטין הזעיק את שני הנאשמים האחרים שיחד עמו הכו את שתי הנשים, ולאחר מכן נמלטו מהמקום, תקפו את קרפ וחבטו בו גם לאחר שאיבד את הכרתו.

הנאשמים חדלו ממעשיהם רק לאחר שאנשים הגיעו מהחוף לסייע לקרפ. הם וחמשת חבריהם נמלטו מהחוף, נכנסו אל רכביהם, ונסעו מהמקום אל יער חורשים, שם המשיכו לשתות ולבלות. גופתו של קרפ נמצאה רק בבוקר למחרת, בתוך המים.

עוד בפרשת תקיפתו של אריק קרפ:

תוקפי אריק קרפ הורשעו בהריגה ולא ברצח
דרישה בכנסת עקב משפט קרפ: "הגדירו מחדש רצח"
בני נוער הפגינו מול ביהמ"ש: "כולנו משפחת קרפ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully