וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קצב והחוקר הפרטי נפגשו בתחנת המשטרה?

גלעד גרוסמן

18.7.2011 / 14:28

יום לאחר שנחשפה זהותו של אחד החוקרים הפרטיים החשודים בפרשת הטרדת העדים במשפטו של הנשיא לשעבר, זומנו קצב והחוקר השני לעימות במשטרה. בסופו של דבר העימות בוטל

נשיא המדינה לשעבר משה קצב ואחד החוקרים שחשוד כי נשכר על ידו במסגרת פרשת הטרדת העדים במשפטו, זומנו היום (שני) לעימות במשטרה. אולם בסופו של דבר, המשטרה החליטה לדחות את העימות. לא ידוע אם השניים נפגשו או לא, אך שניהם שהו באותה תחנת משטרה. בתוך כך נודע כי השניים יזומנו שוב לעימות בימים הקרובים. על שמו של החוקר המדובר מוטל צו איסור פרסום.

אתמול התיר בית משפט השלום בראשון לציון לפרסם את שמו של החוקר הפרטי השני המעורב בפרשה. מדובר בדן ויג, שוטר לשעבר בן 49, בעל עבר פלילי עשיר. לפי החשד, משרד החקירות בו הועסק ויג נשכר על ידי בני משפחת קצב לאחר שנגזר דינו של הנשיא לשעבר בבית המשפט המחוזי, כדי לסייע באיסוף מידע לקראת הערעור שהוגש לאחר מכן לבית המשפט העליון.

לטענת פרקליטיו של קצב, משרד החקירות הצליח לאתר עדה שהמשטרה לא הגיעה אליה, וכן פנה אל עדה נוספת שנחקרה במשטרה אולם לא העידה במשפט. לטענת המשטרה, החוקרים גם פנו אל עד מרכזי בפרשה וכן לבעלה של א' ממשרד התיירות.

ויג, פקד משטרה בדימוס ששירת כקצין מודיעין ולאחר מכן הצטרף ליחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה, יצר על פי החשד קשר עם העד המרכזי ועם בעלה של א' . לפי החשדות, הוא הציג עצמו בפני העד כבמאי סרטי תעודה, וביקש לקבל ממנו מידע על המעורבים בפרשה. כמו כן, חושדת המשטרה כי ניסה להציע לבעלה של א' משרה.

ויג הודח מהמשטרה ב-1991, וכעבור כשנתיים הוגש נגדו כתב אישום והוא אף הורשע בעבירות של זיוף מסמך בכוונה לקבל דבר ושימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במרמה, לאחר שהוכח כי זייף את סכום הפיצויים שמגיעים לו, וכן זייף חותמות של המטה הארצי של המשטרה ומסמכים נוספים.

פרשת הטרדת העדים במשפט קצב - כותרות אחרונות:
אחד החוקרים ששכר קצב - שוטר לשעבר עם עבר פלילי
משה וליאור קצב נחקרו בחשד למעורבות בהטרדת עד
מקורבי קצב: "פרשת החוקרים הפרטיים שברה אותו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully