וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: פינקלשטיין השתמש באביו להזמנת חיסול

קובי מנדל

17.7.2011 / 16:05

על פי טענת אביו של גור פינקלשטיין, בנו ביקש ממנו להעביר כספים בטענה כי מדובר בשכירת חוקר פרטי שייסיע לו בהגנה במשפטו. המשטרה טוענת כי הכסף היה מיועד להזמנת חיסול עד מדינה

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בית משפט השלום בחיפה האריך היום (ראשון) בשמונה ימים את מעצרו של עו"ד גור פינקלשטיין, הנאשם בניסיון לחסל את בן הזוג של גרושתו ובניסיון לפוצץ את בניין הסיינטולוגיה בתל אביב. מעצרו הוארך בשל חשד חדש לפיו הוא ניסה להזמין רצח של עד מרכזי בפרשה ושל אסיר נוסף. כמו כן, הוארך בארבעה ימים מעצרו של אביו, יצחק, החשוד כי ידע על הזמנת רצח עד התביעה על ידי בנו. פרקליטם של השניים, עורך הדין אבי חימי, ביקש מבית המשפט לאפשר להגנה להפגיש את פינקלשטיין הבן עם פסיכיאטר מטעמה והשופט, ערן קוטון, אישר את הפגישה.

ראש מחלק פשיעה מאורגנת בימ"ר מחוז חוף, רב פקד תמיר ארד, מסר לוואלה! חדשות, כי הפרשה החלה להיחקר כאשר הגיע לשירות בתי הסוהר מידע מודיעני על ניסיונות של פינקשלטיין לפגוע בעד מדינה שאמור להעיד נגדו במשפטו. מהראיות עולה, כי הוא תכנן לרצוח את אותו עד מדינה ולאחר מכן כשהתברר לו שאסיר אחר, רמזי באכר, שמואשם גם הוא בפרשה המקורית, עלול להפליל אותו ומסכן אותו אף יותר מעד המדינה, החליט לשנות את יעד החיסול ולחסל את באכר. בעקבות המידע הזה, נפגש שוטר סמוי עם אביו של פינקלשטיין כדי לקבל מקדמה עבור ביצוע הרצח, בסכום של למעלה מ-10,000 שקלים. השניים ניהלו שיחה שבסיומה נעצר האב.

אסיר הפך לסוכן משטרתי

רפ"ק ארד מסר עוד, כי פינקלשטיין תכנן גם להטמין כלי נשק במקומות שונים בכלא ולאחר שייגזר דינו הוא תכנן לערוך עסקה עם המשטרה במסגרתה הוא ימסור פרטים על כלי הנשק כדי להקל בעונשו. הוא החל להיערך לביצוע מעשה זה על ידי העברת כספים אך לא הצליח לממש זאת.

בדיון בהארכת מעצר האב, ציין נציג המשטרה כי הפרשה נחקרת מזה כחודש וכי פרט לעו"ד פינקלשטיין ולאביו אין עוד עצורים. נציג המשטרה הודה כי המשטרה נעזרה בשרותיו של אסיר שהפך להיות סוכן משטרתי על מנת לאסוף ראיות.

עורך הדין חימי הודה בבית המשפט כי האב העביר כספים, אך לא ידע לאיזו מטרה ובחלק מהמקרים חשב שמדובר בכסף שישמש לתשלום לחוקרים פרטיים שייסעו לבנו לאסוף ראיות לקראת משפטו.

השופט בדיון קבע כי "לא ניתן להשיג את תכלית המעצר, בשלב זה, בתנאים שפגיעתם בחירות החשוד פחותה, הגם שנתתי דעתי לטענות באי כוחו של החשוד בדבר מצבו הרפואי של החשוד, בדבר היעדרו של עבר פלילי ובדבר העובדה שמדובר באב אשר עושה לסיוע בנו העומד לדין בגין עבירות חמורות".

עוד באותו נושא:
חשד: עו"ד פינקלשטיין ניסה להזמין רצח עד במשפטו
פרשת עו"ד פינקלשטיין: הוגש אישום בניסיונות רצח
גרושתו של עו"ד פינקלשטיין: "מועקה לצד הקלה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully