וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב בעדותו: "א' ממשרד התיירות הייתה אובססיבית לגבי"

גלעד גרוסמן

17.7.2011 / 14:50

בית המשפט התיר לפרסם את עדותו של קצב במשפט, בו נידון לשבע שנות מאסר לאחר שהורשע באונס. "א' היתה מתקשרת אלי בלילות גם אחרי שפוטרה. הייתי תחת תחושה שאני נסחט"

שלושה שבועות לפני תחילת שמיעת הערעור במשפטו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שנידון לשבע שנות מאסר לאחר שהורשע באונס, התיר היום (ראשון) בית המשפט המחוזי בתל אביב לפרסם את עדותו של קצב ממשפטו.

קצב העיד כי "א' ממשרד התיירות היתה אובססיבית ביחס לכל הבנות שנכנסו אלי". הוא טען עוד כי א' היתה העובדת היחידה שאי פעם פיטר, וכי נהגה להתקשר אליו בשעות מאוחרות, גם לאחר פיטוריה. הוא הכחיש את הטענות שלה בדבר אונס, תוך שהוא מכחיש גם את הטענות האחרות בהן הורשע.

עוד בנושא משפט קצב:
פרקליטי קצב בערעור: "לא היה לו סיכוי למשפט צדק"
ההגנה של קצב: מהראיות עולים יחסים רומנטיים בהסכמה
א' מבית הנשיא: "קצב - אנס שהתחפש לנשיא מדינה"

משה קצב, לשעבר נשיא המדינה, בערעור על עונשו בבית המשפט העליון , מאי 2011. עומר מירון
"עדין לא דרשו ממני סכומי כסף, אבל מפיצים שמועות"/עומר מירון

בנוגע לטענותיה על כך שהוא מטריד אותה, השיב קצב: "אני, חס וחלילה, הייתי מועד, אני הייתי מתבייש להסתכל לה בעיניים. מעולם, מעולם לא הייתה שום הטרדה, שום מעשה מגונה, שום ניסיון למעשה מגונה. היא מעולם לא השמיעה אף מילה, אף טענה, לא ברמז, לא במישרין, לא בעקיפין, טענה מהסוג הזה. להיפך, כל השנים היא הפגינה כלפי חום ואהבה גדולה".

כמו כן, הוא הציג אותה כשקרנית ומניפולטיבית וכינה אותה: "שקרנית נוראית, פושעת" וציין כי "היא מסבכת אותי". קצב הוסיף, כי "במשך 40 שנה בחיים הציבוריים והפוליטיים - אף לא פעם אחת, שום תלונה, שום טענה, שום אמירה, שום רמז על הטרדות מיניות".

קצב האשים גם את התקשורת וטען שאף פעם לא היה "אתרוג" של העיתונאים שתמיד חיפשו מעידה אצלו. "סוף סוף מישהו שומע אותי", אמר לפרקליטיו כאשר נשאל בתחילת החקירה אם הוא זקוק למנוחה. "אחר כך יהיה החלק הקל, זה החלק הקשה, בניגוד למה שאתם חושבים".

הנשיא לשעבר סיפר בעדותו, כי לאחר פיטוריה של א' ממשרד התיירות הוא סייע לה במציאת עבודה חדשה. הוא טען כי לא טמן לה "מלכודת דבש", כטענת הפרקליטות לפיה רומם אותה כל עוד הסכימה לחיזוריו. "לא הייתה שום מלכודת דבש. מלכודת דבש יכולה להיות, כשאני מבטיח למישהי עתיד, נותן לה מעמד בכיר, מוביל, נותן לה סמכויות מעבר למה שהתקשי"ר (תקנות שירות המדינה. ג"ג) נותן לה, שאני מעדיף אותה על פני אחרים, שאני לוקח אותה לסיורים בחוץ לארץ, שאני נותן לה דרגה עודפת, לא חסרים אמצעים בידי שר, והיא לא קיבלה ממני שום דבר".

"חיבקתי את ל' כי הגיע לה"

קצב הציג את א' ממשרד התיירות כמי שניסתה להצטרף לאירועים שלא הייתה קשורה אליהם, וכמי שניסתה במידה רבה לשלוט במידע שהגיע אליו. ביחס לטענה שקיבלה ממנו מתנות העיד, כי ייתכן ולקחה על דעת עצמה תכשיטים שקיבל.

על ל' מבית הנשיא סיפר כי נתן לה חיבוק כי הוא "הגיע לה על עבודתה". לאחר מכן הוסיף גם כי נתן לה נשיקה על הלחי, אולם הכחיש כי הריח את צווארה. לגבי א' ממשרד התחבורה ציין קצב כי היא מעולם לא הטיחה בפניו שום טענה על הטרדה מינית מכל סוג שהוא.

על א' מבית הנשיא אמר: "הייתי נתון תקופה מסוימת לתחושה שאני נסחט. עדיין לא דרשו ממני סכומי כסף, אבל מפיצים שמועות, מצד אחד מבקשים לעבוד בבית הנשיא, מצד שני אני שומע שמועות על תינוק שיש לי מחוץ לנישואין, על רומן שאני מנהל עם ל'".

ביחס לאחת מהמתלוננות שלא נכנסו לכתב האישום, אך העידו במשפט, אמר קצב כי היו להם "יחסים קרובים בתחום המותר. בשום פנים ואופן, חס וחלילה, קצה הציפורניים שלי לא נגע חס וחלילה, אי פעם באיזשהו מקום אסור".

ביחס ל-א' ממשרד התחבורה הוא הכחיש את טענתה לפיהן היה ביניהם "פלירט" או כל קשר מיני: "מעולם לא נגעתי באיברים האסורים של א'. לא בחזה ולא במקומות אחרים". הוא גם דחה את טענתה לפיה היא ראתה אותו באחד הימים שולף את איבר מינו במשרד: "לא היה ולא נברא. מזוויע, זוועתי. זה לא אני. מעולם לא הייתי מעלה על הדעת שמישהו יאמר דבר כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully