וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: 490 מיליון ש"ח לבנייה במוסדות האקדמיים

17.7.2011 / 5:01

המועצה להשכלה גבוהה אישרה את התקציב לפיתוח פיזי, המאשר את המימון שיועבר למוסדות לטובת בנייה חדשה וכן לטובת שיפור הנגישות לנכים. מי קיבל הכי הרבה, ומי קיבל סכום זעום?

הוועדה לתכנון ותקצוב שבמועצה להשכלה גבוהה אישרה בסוף השבוע את התקציב לפיתוח פיזי למוסדות להשכלה גבוהה, הנאמד ב-490 מיליון שקלים, לטובת פרויקטים שיבוצעו בחמש השנים הקרובות. התקציב כולל בתוכו סיוע בשני תחומים: מרבית התקציב, כ-400 מיליון שקלים, ישמשו לצורך בנייה חדשה במוסדות להשכלה גבוהה. השאר, כ-90 מיליון, ישמשו לצורך שיפור הנגישות הפיזית למוסדות, בעקבות תיקון חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, אשר הכיל חובת נגישות גם על המוסדות הללו, והשירותים הניתנים בהם.

המודל בו בחנה הוועדה את חלוקת ההקצאות למוסדות השונים, נתמך על התפישה כי גודל השטח הנדרש לסטודנט משתנה בהתאם לתחום הלימודים ולרמת התואר: כך לדוגמא, עבור לימודי סטודנט למדעי הטבע בתור ראשון, נדרש שטח גדול יותר מאשר לסטודנט בחוג למדעי החברה בתור ראשון, זאת עקב ריבוי הצורך במעבדות, והצורך בקבוצות לימוד קטנות יותר. מטרת התוכנית, בסיכומו של יום, היא להביא את המוסדות ליעד נורמטיבי של שטח לסטודנט, בהתבסס על מדדים ובדיקות ממוסדות אקדמיים בעולם.

מהנתונים עולה כי המוסד האקדמי שיזכה לתקצוב הרב ביותר תהיה המכללה האקדמית סמי שמעון, שמוסדותיה ישופצו בכ-27 מיליוני שקלים, בעוד שמכללת בצלאל תהיה זו שתקבל את התקציב הדל ביותר בתחום הפיתוח הפיזי: רק 6.8 מיליוני שקלים.

עוד באותו נושא:
ונדליזם בקמפוס: סטודנטים התגייסו למען הנכים

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully