וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונדליזם בקמפוס: סטודנטים התגייסו למען הנכים

28.3.2011 / 15:16

כמה מחברי אגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א סימנו מיוזמתם מקומות חנייה לנכים בחניית המוסד במחאה על חוסר-ההנגשה בקמפוס, והעלו טענות קשות על אזלת ידה של ההנהלה: "רק מכבה שריפות"

אגודת הסטודנטים של תל אביב

(צילום: אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

אוניברסיטת תל אביב היא אחד המוסדות האקדמיים הפחות נגישים לסטודנטים בעלי צרכים מיוחדים, כך טוענים באגודת הסטודנטים. סרטון וידאו שהגיע לידי מערכת וואלה! חדשות, מתעד פעולה ונדליסטית, לכאורה, של כמה סטודנטים שהזדהו כחברי האגודה, שסימנו אתמול (ראשון) מקומות חנייה שאינם נגישים ברחבי הקמפוס. הסטודנטים צבעו מחדש את אותן החניות, תוך שהם מסבירים את התקן הנדרש למקומות חנייה לנכים בתוך מגרשי חנייה. "החלטנו לעשות מה שצריך לעשות", אמרו.

לטענת האגודה, גם בשנת 2011, באוניברסיטה הגדולה בישראל, ישנם אזורים רבים הסגורים בפניהם של סטודנטים בעלי מוגבלויות פיזיות. השבילים המרכזיים מרוצפים באבנים בלתי עבירות ואינם נגישים לסטודנטים המתניידים בעזרת כסא גלגלים או נעזרים בקביים. לא בכל הבניינים מותקנות מעליות, והדלתות לשירותי הנכים צרות מדי. כך גם הכניסות לאולמות, לכיתות, לקפיטריות, לספריות ולאזורים נוספים, שאינן נגישות לבעלי מוגבלויות. גם השער הראשי אינו נגיש: כדי להיכנס לאוניברסיטה בכסא גלגלים, יש לעשות עיקוף של כעשר דקות בשביל המרוצף אבנים לא מסותתות, על מנת להגיע לשביל הראשי.

"סטודנטים יבחרו ללמוד במקום אחר"

היום מתקיים בקמפוס האוניברסיטה "יום נגישות". בשעות הצהריים יצאה שיירת כיסאות גלגלים לצעדת מחאה ברחבי הקמפוס, שהסתיימה בכינוס מול בניין ההנהלה. למעלה מ-30 סטודנטים בכיסאות גלגלים הפגינו מתחת למשרדם של ראשי האוניברסיטה, במחאה על אוזלת היד בטיפול. לטענת חברי האגודה, יש בעיות נגישות רבות בקמפוס, אך האוניברסיטה מטפלת בנושא רק באופן של "כיבוי שריפות", או רק לאחר שמופעל עליה לחץ מצד אגודת הסטודנטים.

יו"ר אגודת הסטודנטים, רן לבנה, אמר כי "ברוב המקרים, סטודנטים יבחרו ללמוד במקום אחר ולא ילחמו נגד מוסד הלימודים. זה מצב הזוי ואבסורדי. האוניברסיטה בעצם אומרת לסטודנטים האלה: 'לכו ללמוד במקום אחר'. האוניברסיטה צריכה להוות דוגמא למוסדות אחרים בתחום הזה, אך כרגע הטיפול רחוק מלהיות מספק".

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה: "האוניברסיטה ערה למצוקת הסטודנטים הנכים ופועלת להנגשת המבנים באוניברסיטה. יצוין כי מבני האוניברסיטה השונים נבנו במהלך ה-50 שנים האחרונות על פי תקני הנגישות שהיו קיימים בתקופת בנייתם. אכן, במשך השנים חלו שינויים בתקני הנגישות ונוצר מצב שחלק ממבני האוניברסיטה אינם מונגשים על פי תקני הבנייה החדשים"

"בעקבות זאת, הכינה האוניברסיטה תוכנית להנגשת כל חלקי הקמפוס לבעלי מוגבלויות, והיא מיושמת באופן הדרגתי. במסגרת תוכנית זו בוצעו פרויקטים כגון: התאמת חניות נכים על פי התקן, הוספת מעליות, הנגשת כיתות לימוד, התקנת רמפות ומעקות במדרגות לסיוע לבעלי מוגבלויות פיסית ורכישת מעלון נייד לאולמות. יצוין עוד כי האוניברסיטה מכשירה חניות נכים על פי הצורך, ובמקרה שמתגלה מחסור בחניית נכים, ניתן לכך מענה מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully