וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה נגד תופסי חניות הנכים

ירון אדרי

17.10.2010 / 9:59

אגף התנועה במשטרת ישראל בשיתוף עמותת 'נגישות ישראל' יערכו מבצע הסברה ואכיפה שיתמקד בחניות נכים. "לא נכה - אל תחנה"

אגף התנועה במשטרת ישראל יערוך היום (ראשון) מבצע אכיפה מיוחד המתמקד בתפיסתן של חניות המיועדות לנכים על ידי מי שאינו מורשה לכך. המבצע נערך ביוזמת עמותת 'נגישות ישראל' ובשיתוף פעולה עימה וזאת לרגל יום המודעות השנתי תחת הכותרת "לא נכה - אל תחנה". את המבצע תלווה גם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

על המבצע שיתקיים בכל רחבי ישראל הורה ראש אגף התנועה אבי בן-חמו. לדברי המשטרה, תופעת תפיסתן של חניות נכים בידי בלתי מורשים לא הצטמצמה בשנים האחרונות ומטרת המבצע היא הגברת המודעות לנושא בציבור הנהגים שאינו מכבד את חשיבות החניות לבעלי המוגבלויות וכן יצירת הרתעה. "מדובר במבצע רחב היקף שתכליתו בראש ובראשונה להעלות את המודעות בקרב ציבור הנהגים שחניות נכים נועדו להקל על הנכים להגיע ליעדם ואם תשימו את עצמכם במקומם לרגע אחד, תבינו שלהם ורק להם יש את הזכות להחנות בחניית נכים", כך באגף התנועה.

"יותר מ-80 אלף אנשים בישראל עם מוגבלויות נעזרים בתו חניה לנכה, כאשר עבורם ובני משפחותיהם זמינות חנייה המיועדת ושמורה לנכים הינה קריטית על מנת לנהל חיים נורמליים ולהגיע ליעדם בזמן", כך לדברי יובל וגנר יו"ר עמותת נגישות ישראל. עוד הוא מוסיף כי כשמו, תו הנכה מיועד לאדם נכה ואינו מיועד לבני משפחתו העושים שימוש ברכב בהיעדרו.

במהלך המבצע תבוצענה פעילויות הסברה וחינוך לצד אכיפה מוגברת וממוקדת. במשטרת התנועה ערכו מיפוי למקומות החניה השמורים לנכים במקומות מרכזיים ברחבי ישראל, לשם יופנו שוטריה. מדובר בכלל יחידות התנועה והסיירת הארצית כאשר בתחום העירוני תשתתפנה גם היחידות המחוזיות. פרט לאיתור חניית בלתי מורשים, יכלול המבצע גם איתור תווי חניה מזוייפים. "ישנה תופעה מחפירה של זייפני תווים נוסף על אלו "שסתם" בוחרים להחנות בחניית נכה מתוך אנוכיות ונוחיות", כך מציין וגנר. עוד הוא מוסיף כי "זה הזמן להסברה, הגברת המודעות, אכיפה והתראה ואפילו בחינה להגדלת הקנסות".

יום הנגישות ימשיך גם מחר בבוקר בדיונים בוועדת הכלכלה של הכנסת החל בשעה 10:00, בהן תעלנה הצעות לשיפור בעיות הקשורות לחניות נכים. בשעה 17:00 יתקיים הפנינג נגישות וחניות בקניון מרגליות בהוד השרון בהשתתפות מאות תלמידים וטכס ברכות במעמד ראש העיר ונציג אגף התנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully