וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס חושף: כך פוצץ המשא ומתן לשחרור גלעד שליט

ניר יהב

17.7.2011 / 0:01

בכיר הארגון הכלוא בישראל כתב מכתב המפרט את המגעים לגיבוש עסקת האסירים. לדבריו, הארגון הסכים להצעת ישראל לגרש 82 אסירים לחו"ל, אך נתניהו הכשיל את העסקה "בשל הססנותו"

יותר מ-1,500 ימים לאחר שגלעד שליט נלקח בשבי חמאס, חשף אמש (שבת) הארגון את מה שהוביל, לטענתו, לפיצוץ המגעים לגיבוש העסקה לשחרורו.

אסיר חמאס בכיר הכלוא בישראל, העביר מכתב לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", ובו מפורטות הסיבות לסיכול העסקה. במכתב, מוטלת האשמה על ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל הססנותו, כלשון הבכיר. הוא טוען כי במהלך המגעים בין ישראל לחמאס, שהחלו כבר בזמן ממשלת אולמרט, הארגון הביע גמישות רבה במשא ומתן, והסכים שישראל תגרש 82 אסירים פלסטינים לרצועת עזה או למדינות אחרות. בנקודה זו, נטען, עצרה ממשלת אולמרט את המגעים.

אמהות של אסירים פלסטינים המוחזקים בכלא הישראלי, בית לחם, דצמבר 2010. אורי לנץ
פלסטיניות מבית לחם מחזיקות תמונות של בניהם הכלואים בישראל/אורי לנץ

הבכיר טוען כי מתוך 1,000 האסירים שדרש חמאס במסגרת העסקה, 550 הם כאלה שישראל העבירה את שמותיהם. באשר ל-450, הנותרים, אותם בחר חמאס, טוען הבכיר כי הושגה הסכמה עם ישראל לגבי 325 מהם.

לדבריו, עם מינויו של חגי הדס למתאם המגעים לשחרור שליט במקומו של עופר דקל, חל שינוי לטובה בעמדה הישראלית. "המתווך הגרמני הגיע, ואמר לנו שהצד השני רציני במאמציו, וכי על חמאס להציג הצעה סופית והגיונית. המתווך אמר שהוא משוכנע שישראל תגיב בצורה חיובית", כתב הבכיר. לדבריו, בשלב זה, בימיה של ממשלת נתניהו, חמאס כבר הביע גמישות "חסרת תקדים", והציג לראש ממשלת ישראל החדש הצעה סופית.

ההצעה, לדברי הבכיר, כללה את הפרטים הבאים: רשימת 325 האסירים שהציע אולמרט תישאר על כנה, ובנוסף, חמאס יסכים להצעה לגירוש 82 האסירים. בנוסף, דרשו בחמאס מחווה בדמות שחרורם של עד 30 אסירים ערבים-ישראלים. "הם היו צריכים להגיש בקשה לוותר על האזרחות הישראלית שלהם, ואז להיות מגורשים לחו"ל", נכתב.

הגורם אמר כי נתניהו סירב לדון ב-125 השמות הנתונים במחלוקת, והגיש לחמאס רשימה חדשה. רוב השמות החדשים, נטען, הם שמות של אסירים "קלים", המרצים תקופות מאסר קצרות בלבד. במקביל, בנוסף ל-82 האסירים שחמאס הסכים לגירושם, נתניהו דרש לגרש 76 אסירים נוספים - "וזה מה שפוצץ את העסקה". בנוסף, נתניהו סרב לשחרר את האסירים הישראלים.

(עדכון אחרון: 21:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully