וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי הרופאים והאוצר נועדים בניסיון לסיים את העיצומים

אריאל נוי

15.7.2011 / 10:00

בהתאם להנחיית בית הדין הארצי לעבודה, נציגי משרד האוצר וההסתדרות הרפואית מנסים להגיע עד כניסת השבת להסכם הבנות שיאפשר את סיום סכסוך העבודה במערכת הבריאות

מאמץ לסיים את עיצומי הרופאים: נציגי משרד האוצר וההסתדרות הרפואית נועדים הבוקר (שישי) להמשך המו"מ ביניהם, בניסיון לגבש הבנות שיאפשרו את סיום סכסוך העבודה עליו הכריזה ההסתדרות הרפואית לפני 103 יום. נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד, ביקשה מהצדדים לנסות להגיע להבנות עוד לפני כניסת השבת.

עוד על שביתת הרופאים
סגן השר ליצמן מחפש פתרון מקורי
בשל החשש מקריסת המערכת : הקלה בעיצומי הרופאים
בהסתדרות מאשימים: הרופאים פועלים מאחורי גבנו

אמש הגיעו הצדדים להסכמה עקרונית בעניין החתמת שעון הנוכחות, ההקלה על המתמחים וחיזוק מערכת הרפואה בפריפריה, והם ינסו להגיע להבנות גם על סכום הכסף שיוקצה לשם כך ועל גובה תוספת השכר שתינתן לרופאים.

"באוצר מסכימים איתנו על היקף הבעיות במערכת הבריאות, אך המחלוקת היא על המשאבים", אמר לוואלה! חדשות יו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן. הוא הוסיף, כי המו"מ מתנהל בדלתיים סגורות.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, סבור שיש סיכוי ששביתת הרופאים תסתיים עד יום שלישי - המועד שבו יכריע בית הדין לעבודה אם להוציא צווי מניעה לרופאים. בראיון לקול ישראל אמר הבוקר ליצמן, כי המו"מ נמצא כעת "בשלב המספרים" וכי "זה שלב קל הרבה יותר" מהשלבים שקדמו לו. הוא הוסיף, כי "אסור שרופא יעבוד יותר מ-20 שעות ברציפות".

אם לא יושגו היום הבנות שיאפשרו את סיום העיצומים, הם יימשכו גם בתחילת השבוע. ההסתדרות הרפואית הודיעה אמש, כי חדרי הניתוח יושבתו ביום שני, וכי מרפאות החוץ יושבתו ביום שלישי.

עדכון ראשון: 9:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully