וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"40 אלף ישתמשו במריחואנה רפואית תוך חמש שנים"

אריאל נוי

14.7.2011 / 19:14

חוקרים בכנס רפואי בבית החולים הדסה עין-כרם בי-ם צופים כי בחמש השנים הקרובות יזכו 40 אלף מטופלים באישור לשימוש בקנביס רפואי. לדברי החוקרים, "יש חשיבות למעורבות מצד הממשלה"

רק שנתיים חלפו מאז הותר השימוש בקנביס הרפואי למטופלים הסובלים מכאבים, ומספר הרישיונות שהוקצו לחולים כבר חצה את רף ה-6,000. בכינוס שהתקיים אתמול (רביעי) בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים, העריכו הרופאים כי נתון זה צפוי להתנפח עוד יותר בשנים הקרובות. "אנו צופים שנגיע ל-40 אלף אישורים לשימוש עצמי בקנביס רפואי תוך חמש שנים", אמר מנהל יחידת הכאב בהדסה, ד"ר אליעד דוידסון.

עוד באותו נושא:
ועדת הבריאות תקדם השימוש בקנאביס רפואי
כך נראית מעבדת מריחואנה במושב גפן
בוועדת העבודה והרווחה בעד השימוש בקנביס

גידול של מריחואנה רפואית לחולי סרטן על ידי חברת תיקון עולם. רויטרס
עלולות להיווצר תופעות לוואי כתוצאה משימוש ממושך בקנביס, כגון: התמכרות, פסיכוזה ומעבר לשימוש בסמים קשים/רויטרס

ד"ר דוידסון ביקש להתייחס לתופעות הלוואי שעלולות להיווצר משימוש מתמשך בקנביס. לדבריו, "מחקרים מראים כי תופעות הלוואי לטווח הארוך בעקבות שימוש מתמשך בקנביס רפואי שנויות במחלוקת, והן נעות בין התמכרות, פסיכוזה ועד מעבר לשימוש בסמים קשים". בהמשך דבריו, אמר דוידסון כי ישנן שיטות שונות לצריכת קנביס רפואי: שמן, עוגיות או עישון התפרחת, אך "כיום לא ידוע אם התכשירים הרפואיים הקיימים בשוק יעילים כמו שיטות הצריכה האלה".

ד"ר יהודה ברוך, האחראי במשרד הבריאות על מתן האישורים למטופלים והנפקת רישיון למגדלים, אמר כי "יש חשיבות למעורבות מצד הממשלה בכל הקשור למתן קנביס רפואי ובשבועיים הקרובים אמורה הממשלה להחליט אם להקים סוכנות ממשלתית שתעסוק בנושא". על פי הסברו של ד"ר ברוך, הליך מתן אישור השימוש בסם למטופלים מחייב, בין השאר, פנייה ממרפאה ציבורית בלבד ואישור של רופא מומחה.

במהלך הדיון, התייחסו מומחים שונים בתחום לחילוקי הדעות בנוגע ליעילות הקנביס הרפואי. יעל רץ, רוקחת קלינית באגף הרוקחות בהדסה, התייחסה למחקר שנערך לאחרונה בהדסה בקרב 42 מטופלים הסובלים מכאבים כרוניים. לדבריה, "המטופלים דיווחו על שיפור של כ-20% בכאב, אך יעילות השימוש בסם תמשיך להיבחן במחקרים".

ד"ר אינה זילברמן, מהמחלקה להשתלת מח עצם בהדסה, הדגישה את יעילותו של הקנביס דווקא כטיפול משלים. בדבריה, התייחסה למחקר שנערך בקרב 85 מטופלים הסובלים מכאב שנבע מהשתלת מח עצם, ואמרה כי "הטיפול באמצעות קנביס יעיל כטיפול משלים לטיפולים אחרים בכאב, לעוברים השתלת מח עצם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully