וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוועדת העבודה והרווחה בעד השימוש בקנביס

נעמה טלמור

24.11.2009 / 12:07

חברי הוועדה קראו למשרד הבריאות לנקוט בצעדים שיסדירו את הגידול, ההפצה והשימוש בקנביס הרפואי. ח"כ כץ: "הנושא חייב לעבור הסדרה שתאפשר לטפל בחולים טוב יותר"

נראה כי קנביס למטרות רפואיות הופך ללגיטימי יותר ויותר. ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון ראשון בנושא הסדרת הקנביס הרפואי בישראל. הוועדה רשמה לפניה כי השימוש בקנביס רפואי בהיתר הולך וגובר ונותן מענה לחולים רבים.

בתום ישיבת הוועדה קראו חבריה למשרד הבריאות לנקוט בדחיפות בצעדים שיסדירו את הגידול, ההפצה והשימוש בקנביס הרפואי. "כמו כן, יש להבטיח את סדירות האספקה לחולים ואת הרווח הנחוץ למגדלים. וכן יש לקבוע קריטריונים לפיקוח על הליך הייצור, על איכות החומר, השיווק שלו ובעיקר לקבוע קריטריונים שימנעו זליגה של החומר לגורמים עברייניים", נכתב בסיכומי הוועדה.

צמחי מריחאונה. ShutterStock
בקנביס הרפואי מטופלים חולים הסובלים מסרטן, קרוהן, קוליטיס, טרשת נפוצה, איידס ומחלות נוספות/ShutterStock

בקנביס הרפואי מטופלים כיום חולים הסובלים מסרטן, קרוהן, קוליטיס, טרשת נפוצה, איידס ומחלות קשות נוספות. כמו כן, מטופלים בקנביס הרפואי פצועי מלחמה קטועי איברים ולוחמים הסובלים מהלם קרב. מחקרים שנעשו בעשורים האחרונים מגלים כי הקנביס הרפואי משקם את הנזק הנגרם מהתקפי לב, "מחסל" בחילות והקאות, מחזק את המערכת החיסונית, בונה עצמות, משכך כאבים ואף עוצר גידולים סרטניים.

חברת "תיקון עולם" הינה הספקית העיקרית של משרד הבריאות לקנביס הרפואי. החברה קמה מתוך צורך אישי ואט אט התרחבה לאור הביקוש עד שנתבקשה על ידי משרד הבריאות להתבסס כחברה בע"מ. "תיקון עולם" מחלקת במשך 4 שנים את התרופה למאות חולים ללא תמורה כספית כלשהיא. "בראש מעיננו אנו רואים את ההקלה על החולים ומתן אפשרות לחזרה לחיים תקינים ונטולי סבל", אמרו חבריה, "לצערנו, היות ומפעל חשוב זה יוצא עד כה מכיסנו, באין מודל כלכלי רווחי לא תוכל החברה לקיים את עצמה ולהנפיק את התרופה לחולים".

בפתח הדיון הודיע חבר הכנסת חיים כץ, יושב ראש הוועדה כי "מעולם לא השתמשתי בשום סוג של סם. אפילו לא לשאחטה ואפילו לא בלי לקחת לריאות .אני מבין כי עד כה הנושא עובד בפילנתרופיה מוחלטת ודעתי כי הנושא חייב לעבור הסדרה אמיתית שתאפשר לטפל בחולים טוב יותר" .

"אין חילוקי דעות בקהילה הרפואית שהקנביס עוזר להתמודד עם מחלות מסוימות ומשפר את איכות החיים של חולים קשים ", אמר חבר הכנסת פרופסור אריה אלדד חבר הוועדה, "יכול להיות שמעבר להנחיות ולהסדרים של משרד הבריאות יש צורך בחקיקה ראשית. אם החוק יהיה ברור דיו לא תהיה זליגה לעבריינות פלילית ". ד"ר יהודה ברוך, מנכ"ל בית החולים אברבנל, סיפר כי "אנו ניצבים בפני מספר בעיות שעל פתרונם אנו עובדים עתה. לא נכון להישען על ספק אחד שיגדל באופן פילנתרופי . יש צפי כי מספר המשתמשים יגדלו בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully