וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החקלאות: "הורדת מחיר החלב - בכייה לדורות"

פנחס וולף

14.7.2011 / 18:47

השרה אורית נוקד תקפה את הצעת משרד האוצר לבלום את עליית מחירי החלב באמצעות הורדת המחיר המשולם לרפתנים וטענה כי המהלך לא יוזיל את המוצרים. "ההתמקדות ברפתנים מחטיאה את הסיפור"

שרת החקלאות אורית נוקד תקפה היום (חמישי) את הפתרונות שהציעו משרדי האוצר והתמ"ת בנוגע לעליית מחירי מוצרי החלב. "הורדת מחיר המטרה (מחיר החלב שישולם לרפתנים) המוצעת על ידי משרדי התמ"ת והאוצר תהווה בכייה לדורות, תפגע אנושות בתעשיית חלב מפוארת ובהתיישבות הפזורה בגליל ובנגב, ובעיקר לא תשפיע על המחיר לצרכן", אמרה.

לדבריה, "המחיר לצרכן נופח בשנים האחרונות בעשרות אחוזים על ידי המחלבות ורשתות השיווק, בעוד שמחיר המטרה המפוקח עלה באחוזים בודדים בלבד, בהתאם לעליית מחירי התשומות וזאת ללא עלייה ברווחיות המגדל. ההתמקדות ברפתנים מחטיאה את הסיפור האמיתי וחוטאת למטרה של הורדת מחירי המזון ומציאת פתרון למציאות הצרכנית הקשה שהתפתחה בישראל".

שרת החקלאות טוענת כי הטלת פיקוח הוכחה ככלי ששומר על הצרכנים. "מי שהשמירה על הצרכנים בראש מעייניו לא יכול להתנגד לשימוש בכלי הפיקוח והחזרה לפיקוח של גבינה לבנה ומוצרי חלב בסיסיים נוספים", הדגישה נוקד, "אני מאמינה שראש הממשלה יגלה אחריות והבנה ונגיע למציאת פתרון ממשי ומערכתי לטובת הצרכנים בישראל".

עוד בנושא עליית מוצרי החלב:
בעלת השליטה בתנובה: לא נוריד את מחיר הקוטג'
הח"כים תומכים: "לא ייתכן שקוטג' יעלה כמו בנזין"
שטייניץ על שוק החלב: "נדאג למשק ולצרכנים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully