וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק שיפטור רוכבי אופניים מקסדה לא ייבחן מחדש

ועדת הכלכלה דחתה את הבקשה לדיון מחודש בפטירת רוכבי אופניים מעל גיל 18 מחובת חבישת קסדה, על מנת לעודד את הרכיבה. ח"כ עמאר: "ב-2010 נהרגו 17 רוכבים, נפילה על הראש היא קטלנית"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), דחתה היום (רביעי) את בקשתם של חברי הכנסת אופיר אקוניס (ליכוד), חמד עמאר (ישראל ביתנו) ורחל אדטו (קדימה) לקיים דיון מחדש בהצעה לתקן את פקודת התעבורה, ולפטור רוכבי אופניים מעל גיל 18 מחבישת קסדה בערים ובשבילי אופניים. דחיית הבקשות לדיון מחדש תאפשר להעביר את ההצעה, שאושרה לקריאה שנייה ושלישית בוועדה כבר לפני חמישה חודשים, לאישור המליאה.

"רכיבה על אופניים זה ירוק ובריא, מדובר בחיסכון רב בזיהום אוויר, הקלה על גודש התנועה וצמצום מצוקת מקומות החניה. לכן אין סיבה להכביד על רוכבי תל אביב, רמת גן ושאר ערי ישראל יותר מאשר על רוכבי פריז, אמסטרדם או רומא - שם רוכבים בתוך הערים ללא קסדה. הכי בטוח זה לעבור מעבר חציה עם קסדה על הראש, אך עלינו לשמור על איזון - הפטור למבוגרים והותרת החובה על ילדים ונוער היא נקודת איזון ירוקה, בריאה, מעשית ובת קיימא", אמר שאמה-הכהן.

ח"כ עמאר נימק את בקשתו לדיון מחדש ואמר כי הוא רואה חשיבת רבה בחבישת הקסדה. "אני לא יכול לראות מצב שאב שצריך לשמש דוגמה לילדיו לא יחבוש קסדה וילדיו יחבשו. נפילה מאופניים על הראש יכולה להיות קטלנית - בשנת 2010 נהרגו 17 בני אדם מרכיבה על אופניים ולרוכבים אין שום מגן מלבד הקסדה שיכולה לחסוך בחיי אדם".

בתום הדיון התנגדו שישה חברי כנסת לבקשה לפתוח את ההצעה לדיון מחדש, בהם היו"ר שאמה-הכהן וחברי הכנסת רוברט טיבייב (קדימה), דב חנין (חד"ש), יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה), שלי יחימוביץ' (העבודה) ויצחק וקנין (ש"ס). רק שני חברי כנסת, חמד עמאר (ישראל ביתנו) ויריב לוין (ליכוד), תמכו בהצעה והיא, כאמור, לא התקבלה.

עוד בנושא:
רוכבי האופניים לא יחוייבו לחבוש קסדה בעיר?
קסדת ה’חצי’ תיאסר לשימוש
עכשיו זה רשמי: אפשר לנסוע באופניים חשמליים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully