וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בעשרה ימים: חבלה בצינור הגז בסיני

כמה ימים בלבד לאחר שהשלימו הרשויות המצריות את תיקון הצינור המוביל גז לישראל ולירדן, שוב חיבלו בו רעולי פנים. עדיין לא ברורה מידת הנזק שנגרמה למסוף, אך במקום פרצה שריפה גדולה

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אביב אברמוביץ, עריכה: טל רזניק)

ארבעה רעולי פנים חיבלו הלילה (שלישי) במסוף הגז מזרחית לאל-עריש שבצפון חצי האי סיני. הטלוויזיה המצרית הביאה מדבריו של מושל סיני, שאישר כי אירע פיצוץ באתר, אך סירב למסור פרטים נוספים. עדי ראייה דיווחו לרשת אל-ג'זירה כי במקום פרצה דליקה, וכי ניתן לראות את האש ממרחק של עד עשרים קילומטרים. סוכנות הידיעות המצרית "מנה" דיווחה כי אחד מהשומרים בתחנה וכמה מבני משפחתו שהיו במקום נפצעו בתקרית. עוד דווח כי הרשויות המצריות פתחו בחקירה, ומנהלות מצוד אחר החשודים בחבלה שאירעה במסוף.

מושל מחוז צפון-סיני, עבד אל-ווהאב מברוכ, אמר הבוקר כי כוחות הביטחון המצרים הצליחו להשתלט על האש שפרצה במסוף הגז. "הפיצוץ הבוקר במסוף אירע בדיוק באותה שיטה שבה אירעו שלושת הפיצוצים הקודמים", אמר. "משמעות הדבר היא שמנסים לפגוע במצרים כדי לגרום נזק לכלכלתה וליציבות בסיני". מברוכ, אשר ביקר במקום הפיצוץ, גילה כי הפיצוץ שאירע הבוקר היה גדול יותר מהפיצוצים שאירעו בעבר וזאת משום שצינור הגז במסוף זה גדול יותר. "אנו משתפים פעולה עם השבטים המתגוררים באזור כדי להבטיח שצינורות הגז לא ייפגעו יותר. גייסנו שמונה מאבטחים מקרב השבטים במקום. לדבריו, לא היו נפגעים כתוצאה מהפיצוץ".

בצינור, המוביל גז מישראל לירדן, אירעה חבלה גם לפני כעשרה ימים. רק בימים האחרונים הודיעו הרשויות המצריות כי השלימו את תיקונו. ביום שני שעבר דיווחו כוחות הביטחון המצריים כי חמושים הבריחו מהתחנה שבביר עבד את מאבטחי המסוף, והטמינו במקום מטעני חבלה. עדי ראייה סיפרו כי הדי הפיצוץ גרמו בהלה רבה, וכי הלהבות שאחזו במבני התחנה הגיעו לגובה עשרה מטרים ונראו למרחקים.

פיצוץ בצינור הגז ממצרים לישראל, חצי האי סיני, 27 באפריל 2011. AP
רק לאחרונה הושלם תיקון הצינור מהחבלה הקודמת שאירעה בו/AP

עוד בנושא:
בשבוע שעבר: חבלה בצינור הגז
המצרים תיקנו את הנזק במסוף
בעקבות החבלות: עוברים לסולר?


עם זאת, ל"דה מארקר" נודע כי לאחר חקירה מקיפה, התברר שהפיצוץ במסוף אירע בתחנת שסתומים בלבד, ולא הסב נזק כבד לאתר כפי שהסבו הפיצוצים הקודמים. לפי ההערכות, את הפיגוע ביצעו כנופיות של בדואים, וכתוצאה ממנו הופסקה זמנית זרימת הגז לישראל ולירדן, וכתוצאה מכך גם ללבנון ולסוריה.

הגז המצרי מספק כמחצית מהצריכה בישראל, ומשמש את חברת החשמל להסקת כ-45% מכושר הייצור של תחנות הכוח. בעקבות הפיצוצים שהיו במסופי הגז בסיני בפברואר הופסקה הזרמת הגז לישראל למשך כמעט שלושה חודשים, וישראל נאלצה לרכוש גז מהשדה המתרוקן "מארי-B" שמול חופי אשקלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully