וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב התגונן בחקירתו: "זכותי לפנות לחוקרים פרטיים"

איילה חננאל

11.7.2011 / 19:28

נשיא המדינה לשעבר הדגיש בחקירתו ביאח"ה כי לא עמד בקשר רציף מול שני החוקרים הפרטיים שנעצרו בחשד שניסו להשיג מידע מפליל על מתלוננת נגדו וכי לא היה מודע לפעולות שביצעו

"זו זכותי להגן על עצמי וזכותי החוקית לפנות לחוקרים הפרטיים", כך אמר נשיא המדינה לשעבר משה קצב לאנשי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). קצב ואחיו ליאור נחקרו אתמול (ראשון) תחת אזהרה, בחשד שהשניים ובני משפחה נוספים שלחו שני חוקרים פרטיים להשיג מידע מפליל על אחת המתלוננות במשפט המתנהל נגד הנשיא לשעבר ואף הטרידו את המתלוננת ופגעו בפרטיותה.

עוד בפרשת קצב החדשה:

"לא מפתיע שקצב הסתבך בחשדות להטרדת עד"
בסביבתו של קצב טוענים: "הכל נעשה על פי חוק"
משה וליאור קצב נחקרו בחשד למעורבות בהטרדת עד

משה קצב, לשעבר נשיא המדינה, בערעור על עונשו בבית המשפט העליון , מאי 2011. עומר מירון
עוד צעד ב"רדיפה האישית". קצב/עומר מירון

הנשיא לשעבר, אחיו ליאור ואחד מבניו של קצב שנחקר היום, הכחישו בחקירתם את החשדות שיוחסו להם. קצב טען בחקירתו שהיה מודע לכך שגורמים מטעמו פנו והפעילו חוקרים פרטיים למען איסוף מידע טרם הערעור בבית המשפט העליון, אך לא היה זה הוא עצמו שעמד מולם בקשר רציף, לא נתן להם הנחיות מפורשות ולא היה מודע לפעולות שמתבצעות במסגרת החקירה. בנוסף, קצב הכחיש כי הנחה את החוקרים להתחזות לאחרים, או להטריד עדים בצורה כלשהי. עוד אמר הנשיא לשעבר לחוקריו כי הפרשה שבגינה נחקר כעת היא צעד נוסף ב"רדיפה האישית" אחריו.

גורמים במשטרה ציינו הערב כי "אנחנו בהחלט חושדים שגורמים ממשפחת קצב נתנו את ההנחיות לאותם חוקרים להשיג מידע מפליל על העדים, בכל מחיר וזה החשד שנבדק כעת. יש לנו ראיות שהחוקרים שפעלו מטעם קצב עבדו בצורה בלתי חוקית ועברו את הגבול עד כדי הטרדה וחדירה לפרטיות".

בתוך כך, אחד משני החוקרים הפרטיים שנעצרו בפרשה הודה בפני וואלה! חדשות כי אין ברשותו רישיון חוקר פרטי, אך ציין כי "פעלתי תחת משרד חקירות חוקי וכל הפעולות שעשיתי היו כדין. עבדתי על פי מידע ופרטים שנמסרו לי. נאמר לי לעשות פעולות מסוימות בנוגע לעדים בתיק קצב ונאמר לי שכל הפעולות שנעשות הן בליווי משפטי. לא ניסיתי להדיח לשבש או להטריד אף אחד. נכון יש לי עבר פלילי, מה שיש יש אבל אין לעבר שלי שום קשר לפרשה הזאת או להעסקתי".

החוקר הפרטי הוסיף כי "לקחו אותי כי אני קצין משטרה לשעבר ובגלל הכישורים שלי והיכולת לאסוף מידע ולדבב אנשים זה בדיוק כמו שסוכן סמוי פועל תחת כיסוי גם חוקר פרטי לא נוהג מן הסתם להזדהות מול האנשים עליהם הוא חוקר. הכל פה היה חוקי סתם עושים הר מעכבר והעובדה היא שבסופו של דבר שאני משוחרר".

אחד מהחוקרים הפרטיים טען באוזני חוקרי יאח"ה כי נפגש עם בני משפחתו של קצב, ובין היתר גם עם הנשיא לשעבר עצמו. בנוסף טען החוקר הפרטי כי השמיע לקצב הקלטות שבוצעו במהלך החקירה הפרטית שהוזמנה ממנו, ובמסגרתן הוקלטה אחת מהעדות. קצב, לטענת החוקר הפרטי, הגדיר את ההקלטות "בלתי מועילות".

החוקר הפרטי, שפעל מטעם משרד החקירות שהפעיל קצב, שימש בעבר קצין משטרה ביחידה בכירה, ויש לו עבר פלילי עשיר, הכולל ארבע הרשעות בגין עבירות מרמה והונאה. הוא אף ריצה כמה שנות מאסר. באחד מהמקרים בהם נמצא, אשם ציין בית המשפט כי "מדובר באדם שאינו נרתע מלהעליל עלילות כזב ולהכפיש בעלי תפקידים שונים, ולא נרתע מלזייף מסמכים כדי לגבות את שקריו בראיות מזויפות".


לפניות לכתבת: plilimm@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully