וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מפתיע שקצב הסתבך בחשדות להטרדת עד"

גלעד גרוסמן

11.7.2011 / 15:40

גורם שהיה מעורב בחקירה המקורית נגד הנשיא לשעבר הזכיר כי נושא ההטרדה וההדחה עלה עוד לפני הגשת כתב האישום. "הייתה תחושה שיש מוציא ומביא"

"זה לא מפתיע שבמקרה של קצב יש חשדות להטרדת עד, מכיוון שלאורך כל הדרך הייתה תחושה שמאחורי הקלעים יש מוציא ומביא", כך אמר היום (שני) גורם שהיה מעורב בחקירה המקורית נגד נשיא המדינה לשעבר. "נושא ההטרדה וההדחה עלה גם לפי הגשת כתב האישום", הוסיף. הגורם ציין את מעורבותו של אורי יואלי, מקורבו של קצב, שעליו נמתחה ביקורת נוקבת בהכרעת הדין של בית המשפט המחוזי בתל אביב, שהעניק לו את הכינוי "המוציא והמביא". יואלי, כך נקבע בהכרעת הדין, יחד עם רפי בן חור וצביקה ברוקנר, סייעו לקצב למרר את חייה של א' ממשרד התיירות ולפגוע במעמדה בתוך לשכתו של קצב.

עוד על הטרדת העדים במשפט קצב:
בסביבתו של קצב טוענים: ”הכל נעשה על פי חוק”
משה וליאור קצב נחקרו בחשד למעורבות בהטרדת עד

נושא הטרדת העדים עלה לכותרות במהלך משפטו של השר לשעבר חיים רמון, אז עלה החשד שקרוב משפחתו של רמון הזמין חקירה פרטית מחברת "ויצמן-יער" בעניינה של המתלוננת נגד רמון, וחוקרת פרטית ניסתה להתיידד עם המתלוננת כדי לדובב אותה על חלקה. הפרקליטות עדיין לא החליטה האם להגיש כתב אישום נגד המעורבים בפרשה זו. גם במשפט שר הביטחון לשעבר, יצחק מרדכי, עלה חשד להטרדת אחת המתלוננות, לאחר שעורכי דינו הציגו לבית המשפט העליון מכתב שבו היא חזרה מהטענות שלה נגדו. בסוף ההליך נקבע כי אין מדובר במכתב חרטה אותנטי, ובקשת הערעור לא התקבלה. השופטים גם הורו לבחון האם במערכת הלחצים שהופעלו על המתלוננת לכתוב את המכתב מצדיקה הגשת כתב אישום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החשדות לגבי הטרדת עד במשפטו עלו עוד בחקירה. קצב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הטרדת עד זו עבירה מאוד רחבה", אמר הגורם. "אם יש עדים שהמשטרה לא הגיעה אליהם, מותר לפנות אליהם. אבל ההיגיון אומר שבמקרה של עד תביעה שכבר העיד, צריך להניח לעדים האלה. אם חושבים שיש משהו שראוי לחשוף לגביהם, אז הדרך הנכונה היא לפנות למשטרה. ברגע שהנאשם בודק את זה בעצמו אז יש חשד להטרדת עד".

"מותר לחוקר פרטי לפנות אל עדים כדי להוכיח את חפותו של חשוד או נאשם, אבל אסור לו להתקרב אל עדי התביעה", הסביר יו"ר לשכת החוקרים הפרטיים, עו"ד דני פרץ, שהוסיף כי "חשוב להבין ש'חוק חוקרים פרטיים' מתיר לחוקר פרטי לבצע חקירה מקבילה לחקירה של המשטרה". לדבריו, הישגי החקירה הפרטית עשויים גם להביא לביטול כתב האישום, כפי שכבר קרה בעבר. עם זאת, ציין פרץ כי החשוד בפנייה אל העדות אינו חוקר פרטי ברישיון, וכי לא ברור אם פנה אליהם חוקר פרטי. "פעמים רבות המשטרה שבויה בקונספציה מסוימת, והחקירה מתנהלת כדי להצדיק את הקונספציה. לכל אדם הזכות להילחם על חפותו, והרבה פעמים הדרך היחידה לנאשם לעשות זאת היא באמצעות חוקרים פרטיים".

החקירה תשפיע על ערעור קצב לעליון?

כדוגמה לכך הציג פרץ את משפטו של יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, דומיניק שטראוס-קאהן, אשר הואשם באונס חדרנית במלון בניו יורק. במשפט המתוקשר הביאה חקירה פרטית לקריסה, הלכה למעשה, של תיק התביעה נגד הכלכלן. "למה בארה"ב זה אפשרי", תהה פרץ, "יש גם הרבה מקרים כאלה בארץ שהתקשורת פשוט לא מכירה".

השאלה המרכזית כעת היא האם הפרשה החדשה תשפיע על ערעורו של קצב לבית המשפט העליון. הגורם המשפטי העריך כי לפרשה לא תהיה השפעה ישירה על הערעור, אולם ייתכן שהיא תשפיע באופן עקיף על השופטים. לדברי פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, עו"ד מרים רוזנטל, קשה לקבוע מה יהיו השלכות החקירה החדשה. "אם אין ראיות חדשות, אז זה לא ישפיע על התביעה, אולם התחושה שקרה משהו בלתי ראוי תחליש את טענותיו של קצב. בית המשפט לא אמור להיות מושפע, אבל זה נמצא בתודעה. אם יש שינוי בראיות, אז בית המשפט יצטרך להתייחס לראיות ולהחזיר את התיק למחוזי. קשה לי להאמין שיהיה שינוי משמעותי, ולי זה נראה כסוג של גול עצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully