וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים: זן חדש של זיבה - "איום בריאותי גלובלי"

חוקרים שבדים יציגו בחודש הבא מחקר העוסק בזן החדש של חיידק הנייסריה, הגורם למחלת המין. לטענתם, זן זה פיתח עמידות לאנטיביוטיקה: "הוא יתפשט מהר, אם לא יפותחו במהרה תרופות"

זן חדש של החיידק הגורם למחלת המין זיבה הפך לעמיד בפני אנטיביוטיקה - כך מזהירים מדענים במחקר חדש שניתח את החיידק. המדענים השבדים, שעל פי דיווח ה-BBC, צפויים להציג את תגליתם החדשה בכנס השנתי של האגודה הבינלאומית לחקר מחלות המועברות מינית בקנדה, מזהירים כי החיידק החדש עלול להוות "איום גלובלי על בריאות הציבור".

מחלת הזיבה נגרמת על ידי חיידק הנייסריה, שזן אחר שלו גורם לדלקת קרום המוח. החולה הראשון בחיידק הנייסריה החדש והמסוכן, הנקרא H041, אובחן ביפן. החוקרים בודדו אותו, שיבטו את ה-DNA שלו וזיהו את המוטציות המאפשרות לו להיות כה עמיד בפני סוגים שונים של אנטיביוטיקה.

אחד מחברי הקבוצה שבודדה את החיידק, ד"ר מגנוס אונמו, הזהיר בראיון ל-BBC כי מדובר בתגלית מדאיגה ביותר. "מאז שאנטיביוטיקה הפכה לטיפול הסטנדרטי לזיבה, בשנות ה-40, החיידק הזה הראה יכולת מרשימה לפתח מנגנוני עמידות לכל התרופות שנצרו כדי להילחם בו", הסביר. "עדיין מוקדם להסיק אם הזן החדש הזה הפך לנפוץ, אבל להערכתנו הוא יתפשט מהר, אל לא יפותחו במהרה תרופות חדשות ותוכניות טיפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully