וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצועים מגאורגיה: "משרד החוץ גזר עלינו קופון"

אריאל נוי

11.7.2011 / 21:00

יממה אחרי התאונה, הפצועים מתאונת הדרכים הקשה ממשיכים להתאושש. הם מלאי הערכה לטיפול המקומי שזכו לו, אך פחות מהטיפול הישראלי: "כשהתקשרתי למשרד החוץ הם לא עשו כלום"

יממה אחרי תאונת הדרכים הקשה בגאורגיה, בה נהרגה התיירת הישראלית בהירה נואמה ונפצעו ישראלים רבים נוספים, מנסים הפצועים להתאושש בבתי החולים בארץ. הם הודו לגאורגים על הטיפול המסור, אך הם גם עמוסי טענות כלפי משרד החוץ הישראלי: "הגאורגים הם אלה שדאגו לנו, טיפלו בנו במסירות. כשהתקשרתי למשרד החוץ הם לא עשו כלום, אמרו שהם לא שמעו על תאונה והכל שמועות. רק אחרי שמשרד ממשלתי בגאורגיה העביר הודעה למשרד החוץ הם החלו לפעול", סיפרה אחת הפצועות.

עוד על התאונה בגאורגיה:
גאורגיה: הרוגה ישראלית ו-13 פצועים בתאונת דרכים
גופת ההרוגה מגאורגיה מוטסת ארצה: ”אהבה לחיות”

"משרד החוץ גזר עלינו קופון", ממשיכים הפצועים. "המטוס היה גרוזיני, הצוות הרפואי היה כולו גרוזיני – ובמשרד החוץ קוטפים את התהילה. הם הודיעו לתקשורת שהמטוס ייצא ב-18:00 בערב וינחת ב-20:00, אלא שהגענו רק בחצות, כשהיה ידוע מראש שנמריא ב-22:00. הם מיהרו לצאת לתקשורת, וזה חבל".

הבאת הפצועים וההרוגה מהתאונה בגיא ורגיה, יולי 201. מד"א
הפצועים טוענים: "גזרו עלינו קופון". צוות מד"א מטפל בפצועים בנמל התעופה בן גוריון/מד"א

מנכ"ל מגן דוד אדום, רמ"ג אלי בין התייחס לטענות, ואמר כי "צוותי מד"א עמדו במהלך היום בקשר עם הצוותים הרפואיים הגאורגים, על מנת לוודא שהפצועים הישראלים מקבלים את הטיפול הטוב ביותר האפשרי, וברגע שהגיעו לישראל מיהרו צוותי מד"א לטפל באירוע ופינו את הפצועים במהירות המרבית להמשך טיפול בישראל".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "מדובר בטענות כפויות טובה וחסרות שחר. העובדות מדברות בעד עצמן. הפצועים, בדרגות פגיעה שונות, והארון ובו ההרוגה בתאונה הגיעו לארץ עוד באותו היום בו התרחשה התאונה. עם היוודע דבר התאונה עמדו קונסולית ישראל בגאורגיה והמחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ בקשר שוטף ורציף עם מדריכת הטיול, עם חברת 'דרכים', עם המשפחות ועם חברות הביטוח. הקונסולית טיפלה בנושא במסירות וליוותה את מבצע פינוי והבאת הפצועים ארצה מתחילתו ועד סופו, זאת על אף הקשיים הטכניים דוגמת היעדר מסמכי נסיעה של חלק מהפצועים והצורך להסדיר את המסמכים הדרושים להטסת הארון".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully