וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהפריה חוץ גופית: נשאית HIV ילדה תאומים בריאים

קובי מנדל

11.7.2011 / 17:39

לראשונה בישראל, נשאית HIV שהרתה בהפריה חוץ-גופית ילדה לפני מספר ימים זוג תאומים בריאים. "יש תחושה טובה בסוף תהליך מוצלח", סיפרה אחת הרופאות במרפאה המיוחדת שהוקמה לנושא

נשאית נגיף HIV, שהייתה לראשונה בישראל שהרתה באמצעות הפריה חוץ-גופית, ילדה לפני מספר ימים זוג תאומים בריאים בבית חולים במרכז הארץ. האישה, בשנות ה-30 לחייה, ילדה את התאומים בהליך תקין שעבר ללא כל בעיה.

בחודש אפריל אשתקד נחנכה בבית החולים רמב"ם בחיפה יחידה ארצית, ראשונה ויחידה מסוגה בישראל, להפריה חוץ גופית לנשאי איידס ולחולים במחלות ויראליות כרוניות. היחידה, שהוקמה במימון ובתכנון משותף של משרד הבריאות והנהלת בית החולים, הוקמה במטרה לאפשר לזוגות חשוכי ילדים החולים במחלות זיהומיות להקים משפחה. עד להקמתה, הזוגות הללו נתקלו בקשיים בקבלת טיפולים במרפאות פוריות, ולעתים נאלצו אף לפנות למרפאות בחו"ל. מרגע שנודע על הקמת היחידה התקבלו ברמב"ם של חולים רבים מרחבי הארץ והעולם לקבלת הטיפול. בין הפונים הראשונים הייתה גם האם הטרייה. בימים אלה מטופלות מספר נשים נוספות ביחידה, הנושאות ברחמן עוברים בשלבי הריון שונים, כתוצאה מהפרייה חוץ גופית.

"האם הטרייה פנתה אלינו לפני כשנה לצורך הפרייה חוץ גופית עקב ליקויי פוריות, ובשל היותה נשאית HIV", סיפר ד"ר אבי לייטמן, העומד בראש היחידה. "כבר לאחר מספר קטן של טיפולים הרתה האישה, ובבדיקות נמצא כי היא נושאת תאומים. את המעקב אחר ההיריון והמחלה, המשיכה האישה באזור מגוריה, תחת פיקוח של מכון האיידס ברמב"ם ובשיתוף פעולה עם המכון במקום מגוריה. לאחר הלידה, שוחחנו עם האם המאושרת והיא מסרה שהיא והתאומים חשים בטוב, והודתה לנו על חלקנו בתהליך המוצלח".

ד"ר עינת קדם, האחראית על תחום הילדים ועל מעקב אחר נשים הרות נשאיות HIV ותינוקותיהן במרפאות האיידס והאלרגיה של רמב"ם, אמרה כי מדובר באירוע משמח עבור כל הנוגעים בדבר: "בסופו של תהליך מוצלח יש תחושה מאוד טובה. האם הטרייה מאושרת, וגם אנחנו שמחים להיות חלק מהאפשרות שחולים במחלות ויראליות יוכלו להקים משפחות". עוד היא הוסיפה כי "התהליך קיים וידוע, ובמובן הטכני אין חדש, אך היא הראשונה שעושה זאת ומצליחה ללדת – ועבור נשים כמוה הוקמה היחידה".

עוד בנושא:
מומחים בגרמניה: מצאנו תרופה לאיידס
לראשונה בארץ: נשאי איידס יכולים להקים משפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully