וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: 110 הרוגים בטביעת מעבורת, בהם 30 ילדים

אפסו הסיכויים למצוא ניצולים נוספים מהטביעה אתמול בנהר הוולגה, לאחר ש-80 חולצו בשלום. החקירה: המעבורת נשאה עשרות אנשים מעל הכמות המותרת - "עומס-יתר היה אחת הסיבות לטביעה"

רויטרס

(צילום: רויטרס; קריינות: אביב אברמוביץ; עריכה: טל רזניק)

יממה לאחר טביעתה של המעבורת "בולגריה" בנהר הוולגה, מתבררים הבוקר (שני) מימדי האסון: הרשויות במחוז טטרסטן שברוסיה אישרו כי אפסו הסיכויים למצוא ניצולים נוספים, וכי לפחות 110 בני אדם נהרגו באירוע. גופותיהם של לפחות תשעה הרוגים כבר נמשו מהמים, ויתר הגופות עדיין לכודות בתוך המעבורת שבקרקעית הנהר. בין ההרוגים - לפחות 30 ילדים.

ניצולים וקרוביהם סמוך לטביעת האוניה "בולגריה" בנהר הוולגה, קזאן, רוסיה, 10 ביולי 2011. רויטרס
ניצולים מהאסון על גדת הנהר/רויטרס

"בולגריה" טבעה אתמול בשעות הצהריים סמוך לכפר סיוקייבו, במרחק כשלושה קילומטרים מחוף הנהר. לפי דיווחי הניצולים, בתוך דקות ספורות שקעה האוניה במים שעומקם 20 מטרים. 80 ניצולים נמשו מהמים בחיים, ו-13 מהם אושפזו עם פציעות שונות בבתי החולים של העיר הגדולה הסמוכה, קאזאן. במבצע ההצלה הנרחב שהתנהל ביממה האחרונה בנהר, השתתפו למעלה מ-200 עובדי חילוץ, בהם 80 צוללנים, וכן מסוק.

במקביל, נפתחה חקירה לבירור נסיבות האסון וחשד אפשרי לרשלנות. היום עידכן השר למצבי חירום בממשלת רוסיה, סרגיי שויגו, כי על שני סיפוניה של המעבורת, שנבנתה במספנה בצ'כיה ב-1955, נדחסו בזמן טביעתה 208 נוסעים - הרבה יותר מה-120 שהיא רשאית לשאת על פי תקנות הבטיחות בשיט. זמן רב לקח לברר כמה אנשים היו על המעבורת, שכן רבים מהם, ככל הנראה, עלו ללא רישום מסודר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פינוי ניצולים ממקום טביעת האוניה "בולגריה" בנהר הוולגה, קזאן, רוסיה, 10 ביולי 2011. רויטרס
ניצולים מובאים לחוף על האוניה "ארבלה" שאספה אותם/רויטרס

השר שויגו עידכן את הנשיא, דמיטרי מדבדב, כי "אפסו כמעט לחלוטין" הסיכויים למצוא ניצולים בין 110 הנעדרים, וכולם ככל הנראה טבעו למוות. מדבדב הורה על קיומו של יום אבל לאומי לזכר ההרוגים מחר, והוסיף כי האסון לא היה קורה "אם היו מקפידים כיאות על נהלי הבטיחות".

מקור המקורב לחקירה המתנהלת מסר היום לסוכנות הידיעות הרוסית "ריא-נובוסטי" כי "אחת הסיבות לטביעה היא ככל הנראה עומס יתר". יש לציין כי מלבד זאת, ירד באזור גשם שוטף בזמן הטביעה, ואף התחוללה סופת ברקים. אחד מערוצי הטלוויזיה הרוסית דיווח כי המעבורת עברה ביקורת בטיחות מוקדם יותר השנה.

ניצולים וקרוביהם סמוך לטביעת האוניה "בולגריה" בנהר הוולגה, קזאן, רוסיה, 10 ביולי 2011. רויטרס
"שתי ספינות עברו אותנו בלי לעצור בכלל, נופפנו ונופפנו..."/רויטרס

אחד הניצולים סיפר לרויטרס על רגעי האימה שעברו עליו במים: "שתי ספינות עברו אותנו בלי לעצור בכלל, נופפנו ונופפנו... ספינה עם סיפון גבוה עברה בלי לעצור, ואז גם ספינה קטנה יותר. בסוף ספינה אחת עצרה". ניצול אחר רק רצה לדעת מה עלה בגורל יקיריו שהיו עמו על המעבורת: "הבת שלי הייתה שם, וגם הנכדה והחתן שלי. הבת היחידה שלי!".

עדכון ראשון: 9:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully