וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי המטס בגדה: "ניסו להפחיד אותנו במחסומים"

ניר יהב

10.7.2011 / 22:20

עשרות פעילי מטס המחאה הפרו-פלסטיני, שהצליחו להיכנס לתחומי ישראל והגיעו לשטחי הרשות, ערכו סיור בגדה המערבית. מארגן הסיור: "חששנו שאלו שנכנסו ביום שישי ייעצרו על ידי הצבא"

עשרות פעילים פרו-פלסטינים שהצליחו להיכנס לתחומי ישראל במסגרת מטס המחאה מבלי שנעצרו בנמל התעופה בן גוריון, ביקרו היום (ראשון) באזור בית לחם. תחילה ביקרו הפעילים בעיירה בית סאחור ולאחר מכן המשיכו למחנה הפליטים אל-עאידה הסמוך, שם נפגשו עם תושבי המחנה ושוחחו עימם על מצבם. משם המשיכו לכפר וולאג'ה ואף הפגינו במחסום הסמוך לכפר נגד גדר ההפרדה.

עוד על המטס הפרו פלסטיני:

בלעדי: כך נעצרו פעילי המטס בנתב"ג
מטס המחאה: 124 פעילים עצורים במתקני הכליאה
מטס המחאה: עשרות פעילים נחתו בנתב"ג ונלקחו לחקירה

מארגן הסיור עבור הפעילים הבינלאומיים, ד"ר מאזן קומסייה, סיפר לוואלה! חדשות כי חיילים ישראלים ניסו למנוע מהפעילים להיכנס לכפר וולאג'ה. "חששנו שאלו שנכנסו ביום שישי ייעצרו על ידי החיילים, כי הרי רבים מאלה שהגיעו ביום שישי הצליחו להיכנס לישראל והם נמצאים כעת בגדה. ישראל מנסה להפחיד את הפעילים הזרים במחסומים", אמר.

"משוכנע שהפעילים ישובו לכאן"

לדבריו, הפעילים הזרים נהנים מאד מביקורם ברשות הפלסטינית. "הם משוחחים עם התושבים ולומדים על מצבם", סיפר קומסייה. "היום הם דיברו עם הילדים שמתגוררים במחנה הפליטים אל-עאידה. זה היה מרגש, והילדים גם אמרו שהם מעריכים מאוד את הביקור. התמונה שלהם משוחחים אלה עם אלה הייתה גולת הכותרת של היום. אני משוכנע במאה אחוזים שרבים מהפעילים הזרים ישובו לכאן ויקדישו את פועלם למען פלסטין".

בתוך כך, קבוצה של 30 פעילים מטעם הוועד הישראלי נגד הריסת בתים הגיעה הערב לכפר ענאתא שבמזרח ירושלים במטרה להקים תוך שבועיים בית שנהרס בידי המנהל האזרחי. הפעילים הקימו מחנה בשטח, שם הם צפויים לשהות בשבועיים הקרובים ולהקים את הבית "מאפס". לאחר שיסיימו, ימסרו את המפתחות למשפחה שביתה נהרס.

מנהל הוועד נגד הריסת בתים, פרופ' ג'ף הלפר, אמר לוואלה! חדשות כי הבית נהרס משום שלא היה לו היתר בנייה. "מאז שנת 67' ישראל – ובמקרה זה המנהל האזרחי – לא מעניקים לפלסטינים היתר בנייה. עד היום נהרסו 25 אלף בתים בכל השטחים הפלסטינים. בניית הבית היא הדרך שלנו להתנגד לכיבוש. ייתכן והוא ייהרס שוב, אך האקט שלנו הוא פוליטי ולא הומניטרי. מה שבטוח הוא שאם יהרסו אותו, נבנה אותו שוב".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully