וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדות האם: בית המשפט התיר לכרות יד בתה

גלעד גרוסמן

10.7.2011 / 18:10

בית המשפט לענייני משפחה התיר את כריתת היד בה התגלה גידול ממאיר, בעקבות פנייה של בית החולים ומשרד הרווחה. הילדה, מצדה, גילתה הבנה ואמרה: "אני מבינה שאין לי ברירה"

בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב קבע בשבוע שעבר כי יש לבצע ניתוח כריתת יד של ילדה כדי להציל את חייה, זאת למרות התנגדותה של אמה. מההחלטה, שהותרה היום (ראשון) לפרסום, עולה כי לפני כשלושה חודשים פנו בית החולים איכילוב בעיר והיועץ המשפטי של משרד הרווחה לבית המשפט בבקשה להתיר לכרות את ידה של הילדה, בעקבות גידול ממאיר שהתגלה בה. על פי הפנייה, לולא הכריתה היה הגידול מתפשט ומוביל למותה הוודאי של הילדה תוך ייסורים קשים.

בבקשה נכתב, כי כריתה מלאה של היד תוביל לכך שלילדה יהיה סיכוי של 60% להירפא. עוד נכתב, כי כאשר נפגשה האם עם הרופאים אמרה להם: "יותר טוב שתמות", בעוד שהילדה אמרה כי היא מבינה שאין לה ברירה מלבד הניתוח. יצוין עוד, כי אביה של הילדה נפטר לפני מספר שנים ואימה היא האפוטרופסית היחידה שלה.

"כל הטיפולים האחרים כשלו ולכן אין ברירה אלא לכרות את היד. דווקא הקטינה, למרות גילה הצעיר, הבינה כי יש להעדיף את החיים על פני המוות ולמרות הכאב הרב היא מוצאת תעצומות נפש ומסכמת את הסוגיה כולה בחמש מילים בלבד: 'אני מבינה שאין לי ברירה'", כתב השופט יהורם שקד בהחלטתו, "גם אני בדיוק כמו הקטינה בדעה כי אין לי ברירה אלא להורות על ביצוע הניתוח".

שקד הוסיף כי "לא מדובר בבגיר שחולה במחלה סופנית, אלא בילדה שגזר דינה ייגזר רק אם לא תנותח". לדבריו, ההורים אמנם מחליטים לגבי ילדיהם, אבל לאף הורה אין זכות להחליט על ביצוע פעולה או הימנעות מביצוע פעולה שיהיה בה להביא למותה של ילדה. "פגם תפקודי או פגם אסתטי אינם שיקולים למניעת הניתוח ואינם שיקולים לגדיעת חיים", הסביר. הוא גם הבהיר כי אי ביצוע הניתוח - כמוהו כגזר דין מוות ולכן נתן היתר לבצע את הניתוח. עוד אמר שקד, כי לאור חשש הצוות הרפואי מניסיון לסכל את הניתוח, הוא הורה למשטרה לסייע באכיפת פסק הדין.

עוד בנושא
כריתת רחם: רק במצבים קיצוניים
סרטן: האם הניתוח לכריתת שד הכרחי?
ניסוי מהפכני: גידול תאי שד לאחר כריתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully