וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי מהפכני: גידול תאי שד לאחר כריתה

מדענים אוסטרלים יתחילו בקרוב בתהליך רפואי מהפכני לגידול רקמת שד שנוסה עד כה בהצלחה על חזירים. התהליך יאפשר לנשים שחלו בסרטן ועברו כריתת שד להצמיח מחדש את שדיהן

מדענים אוסטרלים פיתחו שיטת ניתוח מהפכנית שעשויה לאפשר לנשים שעברו כריתת שד עקב סרטן להצמיח מחדש את שדיהן. בחודשים הקרובים הם צפויים להתחיל את שלב הניסויים בבני אדם.

התהליך כולל הכנסה של גוף חלול בצורת שד, שבתוכו דגימה של רקמת שומן של האישה בגודל 5 מ"מ, מתחת לעור בחזה. כלי דם יחובר לרקמת השומן ויאפשר לה לגדול ולמלא את האזור החלול בתוך שישה עד שמונה חודשים. לדברי מכון ברנרד אובראיין למיקרוכירורגיה במלבורן, שבו פותחה השיטה, מדענים עובדים גם על פיתוח תא שמתכלה מעצמו בתוך שנתיים, כלומר, שהגוף החלול שהוכנס לגופה של האישה ייעלם לאחר שהוא יתמלא.

עד כה נוסה בהצלחה התהליך על חזירים, והמדענים מוכנים להתחיל את שלב הניסוי בבני אדם. "אנחנו מתחילים במה שנקרא ניסוי אבטיפוס בתוך שלושה עד שישה חודשים בניסוי בשש נשים, רק כדי להוכיח שהגוף יכול לגדל מחדש את מאגר השומן שלו בשד", אמר ד"ר פיליפ מרזלה, בכיר במכון. לדבריו, התהליך מתבסס על התנהגות הגוף לפיה הוא ממלא חללים פנימיים ריקים, אבל הזרקת חומר דמוי-ג'ל גם יכולה לעורר גדילת תאי שומן.

הנשים בניסוי המחקרי עברו כריתת שד או כריתה חלקית, שיצרה א-סימטריה בין שדיהן. הרופאים לא ינסו להצמיח שד שלם, אלא שומן רק עבור האזור הפגוע, כדי להראות שהתהליך אפשרי. השלב הבא של הניסוי הוא הרחבתו לנשים מרחבי העולם. אם הניסוי יצליח הטכנולוגיה עשויה להיות זמינה לחולות בסרטן השד בשנת 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully