וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאבי פרקש: "אין שום מידע על מיקום גלעד שליט"

רמי שני

9.7.2011 / 13:09

באירוע "שבתרבות" בבאר שבע אמר ראש אמ"ן לשעבר כי לישראל אם גלעד שליט היה מועבר לסיני היה יותר קל לשחררו. "אני משוכנע שעושים הכול כדי להחזיר אותו"

ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (מיל') אהרון זאבי פרקש התייחס הבוקר (שבת) לאפשרות של שחרור גלעד שליט בפעולה צבאית. במהלך אירוע "שבתרבות" בבאר שבע אמר זאבי פרקש כי "אם חמאס יוציא את גלעד מהרצועה ויעבירו לסיני, למרות שאין לו אינטרס לעשות זאת, לישראל יהיה יותר סיכוי לשחררו". לדברי ראש אמ"ן לשעבר, "ישראל אינה יכולה לומר איפה גלעד נמצא. זה עצוב, אבל זאת עובדה", והוסיף כי "יש קושי למצוא נקודת איזון מדוייקת של מידע ויכולת מבצעית על מנת להשיבו הביתה. אני משוכנע שעושים הכול כדי להחזיר אותו".

בנוסף התייחס זאבי פרקש למצב במצרים. לדבריו, למצרים יש יכולת להמיר את תכנית הגרעין האזרחית שלה בקלות יחסית לתכנית צבאית. זאבי פרקש אמר כי אם אירן תמשיך עם תכנית הגרעין שלה, גובר הסיכוי שמצרים אכן תעשה זאת. זאבי פרקש התייחס גם למינויו של ח"כ עמיר פרץ לשר ביטחון לפני כחמש שנים. לדבריו אין כל מניעה למנות אזרח לתפקיד שר הביטחון אך אדם זה צריך להיות "בטחוניסט".

עוד בנושא:

נעם שליט: "הדמיון בין גלעד לרון ארד - מצמרר"
נעם שליט: אם נתניהו מפחד משחרור אסירים - שיתפטר
סיקור מיוחד - 5 שנים לחטיפת שליט

"מטפלים בגניבת דלק מקצא"א"

באירוע השתתף גם דוד ברק, אביו של סגן חנן ברק שנהרג באירוע החטיפה של גלעד שליט. ברק אמר כי על פי מיטב ידיעתו היה בידי גורמי מודיעין בצה"ל מידע מדויק לגבי אפשרות של התרחשות חטיפה או אירוע כלפי כוחות צה"ל באזור גבול רצועת עזה. לדבריו, "היו כשלים מודיעיניים לא מעטים שבגללם לא סוכלה פעולת החטיפה". יצויין כי דברים דומים הועלו גם בתחקיר שהוצג בפני ועדת חוץ וביטחון של הכנסת כארבעה חודשים לאחר אירוע החטיפה. ברק תקף את ההתנהלות בעניין שליט ואמר כי "למדינת ישראל עדיפה משפחה שכולה על פני משפחת נעדר, היו מעדיפים שגלעד ימות".

מפקד המחוז הדרומי של המשטרה ניצב יוסי פריינטי אמר באירוע כי המשטרה הצליחה לעצור לחלוטין את תופעת גניבת התשתיות, כגון שנאים של עמודי חשמל וצינורות בנגב. עתה, אמר פריאנטה, פועלת המשטרה נגד חוליה העוסקת בגניבת דלק מקו צינור הנפט אילת-אשקלון. לדברי פריינטי כנופיית בדואים פרצה מספר פעמים בחודשים האחרונים לצינור וגנבה ממנו דלק. מדובר בקו המעביר דלק רגיל ודלק סילוני בלחץ גבוה. פריינטי אמר כי המשטרה נמצאת בשלבים מתקדמים מאוד של טיפול בכנופיה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully