וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטי פורד מתה בגיל 93: "היתה השראה לאלפים"

הגברת הראשונה לשעבר, אשתו של הנשיא ג'רלד פורד התמודדה בחייה עם התמכרות לאלכוהול וכדורים והקימה את מרכז הגמילה המפורסם בקליפורניה הקרוי על שמה

הגברת הראשונה לשעבר של ארצות הברית, בטי פורד, הלכה הלילה (שבת) לעולמה בגיל 93. היא הייתה רעייתו של ג'רלד פורד, נשיא ארצות הברית בשנים 1977-1974. פורד נלחמה במשך שנים בהתמכרויותיה לתרופות מרשם ולאלכוהול, וב-1982 הקימה מרכז גמילה בקליפורניה שנקרא על שמה. הגברת הראשונה לשעבר וידידתה הקרובה, ננסי רייגן, היא שבישרה על מותה.

"היא היתה הכוח של ג'רלד פורד במהלך זמנים קשים בהיסטוריה של ארצנו", אמרה ננסי רייגן. "הערצתי את אומץ ליבה בהתמודדותה עם מאבקיה ואת הדרך בה חלקה התמודדות זו עם כולנו", הוסיפה.

הנשיא ברק אובמה ספד לפורד ואמר כי "היא התבלטה באומץ ובחמלה, והייתה פעילה למען זכויות נשים. אחרי שעזבה את הבית הלבן, היא סייעה לצמצם את הסטיגמה לגבי התמכרויות שונות, והיוותה השראה לאלפי בני אדם לפנות לעזרה ולטיפול". עוד אמר אובמה על פורד כי "ארגונים כמה אלה שהקימה ייזכרו כסמל למורשתה, ויעניקו לאינספור אמריקאים תקווה חדשה לחיים".

פורד נחשבה לאחת מהנשים הראשונות הפופולריות בארצות הברית. היא נודעה בתמיכתה בזכויות האדם והפלות חוקיות ותמכה בבעלה במהלך זמנים קשים בקריירה שלו. היא זו שנשאה את נאום ההפסד של פורד כאשר זה הפסיד בבחירות לנשיאות ב-1977 לג'ימי קארטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully