וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט לעזה: נשלל רשיונה של הספינה "ג'וליאנו"

פנחס וולף

8.7.2011 / 16:39

המדינה סיירה לאון מנעה את הפלגת הספינה לרצועת עזה בכך שאסרה על נוסעיה לשוט תחת דגל המדינה. הצעדים הללו ננקטו בעקבות שיחות שיזם שר החוץ, אביגדור ליברמן

המדינה האפריקאית סיירה לאון שללה היום (שישי) מהספינה "ג'וליאנו", שהייתה אמורה להפליג מיוון לעזה תחת דגל מדינתה, את הרישיון להשתמש בדגלה. בכך מנעה סיירה לאון את הפלגת הספינה כיוון שכל ספינה שמפליגה במים בינלאומיים מחוייבת לשאת דגל. הצעדים הללו ננקטו בעקבות שיחות שקיים שר החוץ, אביגדור ליברמן, עם נשיא סיירה לאון, ועם בכירים נוספים.

עוד על המשט לעזה:
דו”ח המשט לעזה: ”צה”ל השתמש בכוח מופרז”
רה”מ על המטס: ”נפעל בנחישות נגד הפרובוקטורים”
המשט: היאכטה הצרפתית אותרה בכרתים - ונעצרה

ביום רביעי יצאה הספינה "ג'וליאנו" מחופי נמל פיראוס. הפעילים על הספינה אמרו לרשויות יוון כי בכוונתם להפליג לעיר פוקיה, עיר על חופה הדרומי של יוון, שם ייערך טקס לכבודם. יום קודם לכן, נעצרה הספינה על ידי משמר החופים היווני בעת שניסתה לעזוב את הנמל. קפטן הספינה, תיאודור בואוקס, אמר כי לאחר בדיקות מחמירות מאוד ניתן להם האישור להפליג. "אני קפטן כבר 23 שנים ומעולם לא ראיתי בדיקות חמורות כל כך", אמר בואוקס. הפעילים על הספינה דיווחו כי ספינה של חיל הים היווני עוקבת אחריהם.

אתמול נעצרה היאכטה הצרפתית "כבוד" (Dignite - Al Karama), שהייתה בדרכה מיוון לרצועת עזה, על ידי משמר החופים היווני. האוניה הקטנה, שעליה 12 פעילים ובהם פוליטיקאי צרפתי מוכר, נתפסה באי כרתים, יומיים אחרי שהצליחה לחמוק מהרשויות היווניות ולצאת מנמל המוצא שלה באתונה. "הספינה נלקחה לנמל סיטיה בכרתים על ידי משמר החופים היווני, לאחר שנעצרה בנמל סמוך, בו עצרה כדי לתדלק", מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית קלוד לורסטיק, אחד ממארגני המשט, בשיחה מפריז. "הרשויות מונעות ממנה להמשיך להפליג ממגוון סיבות מינהלתיות".

יתר הספינות שאמורות להשתתף במשט המתמהמה עדיין עוגנות ביוון, לאחר שמשמר החופים היווני מנע מהן להפליג, כל עוד יעד ההפלגה המוגדר שלהם הוא רצועת עזה - זאת, על פי היוונים, כדי לשמור על שלומם מחשש להיתקלות אלימה עם הרשויות הישראליות. ביום שישי האחרון עצרו היוונים אניה אמריקאית ("תעוזת התקווה") שניסתה לצאת לדרך, וביום שני השבוע עצרו שתי אניות נוספות - צרפתית ("לואי מישל") וקנדית ("תחריר").

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully