וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 שנה לנפילת יוני נתניהו: "הישראלי החזק והיפה"

נשיא המדינה, הרמטכ"ל, ראש הממשלה ומשפחתו נכחו באזכרה במלאת 35 שנים לנפילתו של סא"ל נתניהו במבצע אנטבה. פרס: "קיבלתי את הבשורה בשלוש לפנות בוקר, לא יכולתי לעצור את דמעותיי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

בבית הקברות הצבאי בהר הרצל בירושלים התקיימה היום (שישי) אזכרה במלאת 35 שנים לנפילתו של סא"ל יוני נתניהו, שנהרג במהלך המבצע לשחרור החטופים באנטבה. הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה נתניהו, ובניו. עוד נכחו בטקס: אביו של יוני - פרופ' בן ציון נתניהו, שאמר דברי קדיש על קבר הבן, אחיו - עידו נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל בני גנץ, מפכ"ל משטרת ישראל רב-ניצב יוחנן דנינו, ראש השב"כ יורם כהן, הרב הראשי לישראל מאיר לאו, חברים ל"צוות יוני" ועשרות מכרים.

נשיא המדינה, שמעון פרס, שר הביטחון דאז, נשא דברים וסיפר כי "בישיבת ממשלה שגרתית נכנס המזכיר הצבאי בהפתעה והגיש לי פתק שבו נכתב: 'מטוס אייר פרנס, בטיסה 139 מנתב"ג לפריז, נחטף אחרי נחיתת ביניים באתונה'. במצב שנוצר, קיבלה על עצמה הממשלה בראשות יצחק רבין, באומץ לב ובאחריות עצומה, את האופציה המבצעית שהנחתי לפניה. היא הורתה על המבצע שייחרט בדברי הימים כמבצע יונתן".

בן ציון נתניהו יחד עם בנו ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ושני בניו יאיר ואבנר באזכרה לאחיו יונתן שנהרג במבצע יונתן, יולי 2011. עומר מירון
בן ציון נתניהו קורא קדיש על בנו/עומר מירון

"המטוסים המריאו, ההיסטוריה יצאה לדרכה. מיום שישי עד מוצאי שבת ישבנו בלשכתי", סיפר עוד פרס, "הוחלט על דממה אלחוטית, אלא אם יתרחש אסון. בשלוש לפנות בוקר שמעתי דפיקה בדלת. מוטה גור עמד בפתח חיוור כסיד: 'שמעון, יוני איננו, כדור פגע בו בגב ופילח את ליבו'. לא יכולתי לעצור את דמעותיי. יוני היה עבורי הנציג של החזק והיפה בתוכנו. היום על קברך יוני אני יכול להוסיף ולומר שאת מה שעשיתם - הורשתם לדור שבא בעקבותיכם".

הרמטכ"ל, בני גנץ, אמר לבני המשפחה כי הוא חש את כאבם
"ואת החלל הגדול שהשאירה דמותו הגדולה בלבבותיכם". גנץ הוסיף כי "נשאתי את עיניי לעבר המפקד המהולל שנפל כשהוא מוביל את המפואר במבצעי צה"ל. לכל אורך חייו עמד יוני בראש, כמפקד, הוביל את כוחותיו, תמיד צעד לפני פקודיו וכך גם נפל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully